شناسهٔ خبر: 52101534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد دهه فجر فارس

علی محمد پشوتن

نشست رؤسای کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان فارس با حضور مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

قائم مقام ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی فارس در جلسه این ستاد، با تأکید بر اهمیت برگزاری با شکوه دهه فجر، همکاری، همراهی و جدیت مسئولین کمیته های تخصصی در برنامه ریزی، دنبال کردن و اجرای مناسب برنامه ها طبق دستور العمل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، حجت الاسلام ملک مکان با یادآوری شکوه انقلاب اسلامی که کشور را از بند رژیم سابق رهایی بخشید به نقش رهبریِ بی بدیل و بی نظیر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند، این انقلاب در هیچ جای جهان بی نام حضرت امام شناخته شده نیست.

ملک مکان با بیان این مسأله که انقلاب اسلامی تحولی در جهان ایجاد کرده و معادلات سیاسی اجتماعی را تغییر داد، کانون توجهات را پس از آن متوجه ایران دانست و خاطرنشان کرد: آزادیخواهان جهان بخصوص کشورهای اسلامی به تبع از نظام جمهوری اسلامی حرکت هایی را انجام دادند و تحولاتی انجام شده و انقلاب اسلامی تا حدود زیادی به کشورهای دیگر صادر شده و برای آنان الگو بوده است.

قائم مقام ستاد دهه فجر استان فارس با برشمردن رویکردهای مهم دهه فجر، محور این برنامه ها را فرهنگی، تبلیغی و تبیینی دانست و تصریح کرد: این رویکردها شامل بصیرت افزایی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی، دشمن شناسی، وحدت و همبستگی ملی، خود باوری و اعتماد به نفس خواهند بود.

وی گفت: ملاحظات اجرایی شامل نوآوری ها و خلاقیت ها، انسجام و هماهنگی سازمانی بین ارکان و نهادهای ستادهای دهه فجر، افزایش تعامل و مشارکت هدفمند و هماهنگی بیشتر، برنامه ریزی برای توسعه عملی مشارکت های مردمی مورد تأکید مقام معظم رهبری، احصاء و تدوین انتظارات از دستگاه های اجرایی و جلب همکاری با توجه به اهمیت مراسم، تلاش برای فراگیر سازی مراسم با همکاری رسانه ملی و استانی، بهره گیری از شخصیت های مهم نظیر سخنرانی یوم الله 22 بهمن از مواردی است که باید به آنها توجه شود.

ملک مکان توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا را یکی دیگر از مؤلفه های برگزاری برنامه های دهه فجر دانست و با تأکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی عنوان داشت: با توجه به تزریق عمومی و گسترده واکسن کرونا و کنترل نسبی بیماری، با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در همه شهرهای زرد، نارنجی و آبی راهپیمایی و در شهرهای قرمز صرفاً تجمع با ظرفیت و زمان محدود خواهیم داشت.

قائم مقام ستاد دهه فجر استان فارس با برشمردن کمیته های تخصصی بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مساعدت و همکاری همه مسئولین در امر برگزاری با شکوه دهه فجر را خواستار شد و با بیان برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور و مشارکت های مردمی نکته برجسته در برگزاری مراسمات این دهه است و دشمن شناسی، بررسی توطئه ها، بصیرت و روشنگری می تواند از موضوعات برنامه های دهه فجر در استان فارس باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه با یادآوری جایگاه استانی رؤسای کمیته های تخصصی بر کار وسیع در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید کل استان جهت اجرای برنامه های دهه فجر تحت تأثیر قرار گرفته و در وسعت کل فارس اقدامات کمیته ها انجام شود.

اسماعیل محبی پور با اشاره به سخت تر شدن هرروزه مراحل پیشرفت و بالندگی ایران اسلامی، عناد بی پرده دشمنان را یادآور شد و افزود: همچنان که ما اصرار به پیشروی و بالندگی در راه استقلال و آزادی داریم دشمنان نیز اصرار به مقابله و سنگ اندازی در برابر این حرکت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با برشمردن فراز و نشیب های تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون، جنگ حق و باطل را مداوم و مستمر خواند و خاطر نشان کرد: جنایات منافقین در بدو انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و مسائل عرصه سیاسی، فتنه ها، درگیری های منطقه ای و در زمان حال نیز مسائل فرامنطقه ای چالش های ایران اسلامی بوده اند و جنگ حق و باطل تمامی نخواهد داشت و هرچه پیش تر برویم سخت تر هم خواهد شد.

محبی پور با درخواست اهتمام ورزی همه ارگان ها، نهادها و مدیران مجموعه ها در جهت برگزاری جشن ها و برنامه های دهه با شکوه فجر، تقارن ولادت حضرت زهرا(س) با این ایام را به فال نیک گرفت و افزود: از همه مدیران و مسئولان پای کار بودن، جدیت و فعالیت مثمر ثمر در اجرای برنامه های دهه فجر مورد توقع است.

انتهای پیام

نظر شما