شناسهٔ خبر: 52100546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخریب صد‌ها ساختمان و چندین کشته بر اثر انفجاری مهیب در غنا

انفجار مهیب در غنا موجب تخریب صد‌ها ساختمان و کشته شدن شماری از مردم محلی در غرب این کشور شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - انفجاری مهیب در شامگاه گذشته (پنجشنبه شب) در منطقه روستایی غربی غنا صد‌ها ساختمان را با خاک یکسان کرد و تعداد نامعلومی از ساکنان را بر اثر برخورد یک کامیون حامل مواد منفجره با یک موتور سیکلت کشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز انفجار زمانی روی داد که یک کامیون حامل مواد منفجره در جاده‌ای در یکی از مناطق روستایی در غرب این کشور با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که موجب موجب انفجار این کامیون شد.

سجی ساجی آمدونو، معاون مدیرکل سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی غنا، گفت که ۵۰۰ ساختمان تخریب شده‌اند. یک مقام اورژانس منطقه‌ای نیز به رسانه‌های محلی گفت که ۱۰ جسد را دیده است.

پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به مردم توصیه شده است تا زمانی که تلاش‌ها برای امدادرسانی و بازسازی در حال انجام است برای ایمنی خود از منطقه به شهر‌های مجاور نقل مکان کنند.»

پلیس در ابتدا گفت که کامیون مواد منفجره از معدن طلای «تارکوا» که توسط شرکت «گُلد فیلدز» مستقر در ژوهانسبورگ اداره می‌شود، در حرکت بوده است، اما سخنگوی گلد فیلدز گفت که تحویل این مواد از یک شرکت مواد منفجره در شهر تارکوا بوده است، نه معدن تارکوا.

نانا آکوفو آدودو، رئیس‌جمهور غنا در توییتی نوشت که از این حادثه مطلع شده و تأیید کرده است که تعدادی از مردم محلی در این حادثه کشته شده‌اند.

رئیس‌جمهور غنا نوشت: «این یک حادثه واقعاً غم‌انگیز است و من به نمایندگی از دولت، تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کنم.»

خبرگزاری رویترز نوشت ویدئو‌های انتشار یافته در رسانه‌های محلی، محل انفجار بزرگ و در حال دود شدن را نشان می‌دهد که در آن ساختمان‌ها به انبوهی از چوب، آجر و فلز پیچ خورده تبدیل شده بودند.

در یک ویدیو، ۲ جسد مچاله شده روی زمین، پوشیده از گرد و غبار دیده می‌شوند. عکسی که توسط یکی از اعضای شورای محلی به اشتراک گذاشته شده، دهانه عمیقی را در مرکز انفجار نشان می‌دهد که تماشاچیان از لبه آن به پایین نگاه می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما