شناسهٔ خبر: 52100508 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آخرین اخبار از قطع راه ارتباطی ده‌ها روستا در غرب کشور

اقتصادنیوز: فرماندار کوهرنگ با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌دنبال فعالیت این سامانه، راه ارتباطی ۱۵۰ روستای این شهرستان مسدود شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز مرتضی زمانپور بامداد جمعه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: وزش باد شدید، کولاک، بادروف و نبود دید، باعث مسدود شدن راه ارتباطی این تعداد روستا و بسته شدن گردنه‌های چری، شاه‌منصوری، تاراز و مسیرهای دیگر شد.

وی افزود: سرعت وزش باد شدید در شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و در گردنه‌های این شهرستان به بیش از ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
زمانپور به گرفتارشدن ۳۰۰ خودرو در گردنه‌ها و مسیر کوهرنگ به باباحیدر فارسان اشاره و تصریح کرد: به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۰ نفر از در راه‌ماندگان در گردنه‌ها اسکان یافتند و قطعی برق دهستان موگویی، یکی محلات شهر چلگرد و برخی روستاهای دیگر رفع شد.
وی با اشاره به کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری شهرستان کوهرنگ یادآور شد: برای امدادرسانی در شهرستان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد مدیریت بحران ۲ دستگاه لودر مازاد بر ماشین‌آلات راهداری این شهرستان تامین شد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است و این موضوع بر اُفت ذخایر آب زیرزمینی به‌شدت تاثیر گذاشته است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما