شناسهٔ خبر: 52099776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای آغاز روند تعیین مرزها اعلام آمادگی کردند

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی خود برای آغاز بدون قید و شرط روند تحدید حدود و تعیین مرزها میان دو کشور را اعلام کردند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش آران نیوز به نقل از منابع خبری باکو ، " جیحون بایرام اف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت ، باکو از آغاز تحدید حدود بدون هیچ قید و شرطی حمایت می کند.
  بایرام اف در سفر کاری به وین و دیدار با هلگا اشمید دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا افزود : تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنصر مهمی در عادی سازی روابط دو کشور تلقی می شود و آذربایجان طرفدار آغاز بدون تاخیر این روند است.
  این در حالی است که " واهان حونانیان " سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان نیز اعلام کرد که این کشور آماده است تا بدون پیش شرط تعیین مرزهای خود با آذربایجان را آغاز کند.
وی افزود : ارمنستان هیچ پیش شرطی برای تعیین مرز قائل نیست. ما در مورد توافقات صحبت می کنیم.

در بیانیه ای که روسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در ۲۶ نوامبر سال گذشته صادر کردند، توافق شد که برای تقویت ثبات و امنیت در امتداد مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گامهای لازم  برداشته شود  و برای ایجاد یک کمیسیون سه جانبه برای تحدید حدود و مرزبندی تلاش کنند.
  تحدید حدود و تعیین مرزها میان جمهوری آذربایجان و  ارمنستان یکی از عمده موضوعات دستور کار دو کشور پس از پایان جنگ ۴۴ روزه سال ۲۰۲۰ در قره باغ ، می باشد .
  اختلاف نظر باکو و ایروان در مورد تحدید حدود ، در سال گذشته موجب تنش و درگیری های نظامی میان دو کشور  در ر برخی نقاط مرزی شده است که تلفات جانی از هر دو طرف داشته است .

نظر شما