شناسهٔ خبر: 52099238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه - دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی و از این تعداد ۵۶ نفر بستری شدند.

صاحب‌خبر -

سیدجلیل موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: هم اکنون از ۲۷۲ بیمار، ۸۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۹ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۲۲ و خوی و میاندوآب هرکدام با ۱۲ بیمار جدید رکورددار بستری‌های استان بودند، ادامه داد: همچنین با فوت یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع فوتی‌های کرونا در استان به ۷ هزار و ۲۵۳ تن رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از پنج میلیون و ۸۱ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که افزون بر ۱۳ هزار دز آن مربوط به شبانه روز گذشته است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اضافه کرد: سه شهرستان شمالی و جنوبی استان بدون بستری کرونایی هستند و تعداد بیماران بخش کرونا در آنها به صفر رسیده است.

موسوی با بیان اینکه این شهرستان‌ها شامل پیرانشهر در جنوب و چایپاره و شوط در شمال آذربایجان غربی هستند، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز مورد بستری جدید کرونا در ۹ شهرستان نداشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی بیان کرد: افرادی که حتی یک دز را دریافت نکرده و نیز دز دوم را تزریق نکرده‌اند، دغدغه اصلی ما در موج احتمالی ششم هستند زیرا یک خطر بالقوه هستند.

نظر شما