شناسهٔ خبر: 52099177 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کشورهای عربی 340 میلیارد دلار برای مقابله با کرونا هزینه کرده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا-«عبدالرحمن بن عبدالله الحمیدی»، مدیرکل صندوق عربی پول در هفتمین نشست مسئولان وزارت دارایی کشورهای عربی اعلام کرد آغاز بهبود اقتصاد جهانی با اصلاحات و بسته‌های حمایتی عربی برای مقابله با اپیدمی کرونا که تا پایان سپتامبر از مرز 340 میلیارد دلار عبور کرده، به تقویت فرصت‌های بهبود اقتصادی طی سال 2021 میلادی کمک کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربی الجدید، صندوق عربی پول همچنین رشد اقتصاد کشورهای عربی در سال 2021 میلادی را 2.7 درصد و 5.2 درصد برای سال جاری برآورد کرد، این در حالی است که اقتصاد جهانی در سال 2021 شاهد رشد 5.9 درصدی بوده و پیش‌بینی می شود در سال جراری نیز رشد 4.9 درصدی را رقم زند.

رئیس صندوق عربی پول تاکید کرد: تحول دیجیتال در فرایندهای بازارهای اوراق مالی دولتی اهتمام و بررسی تصمیم‌گیران نهادهای مالی جهانی به خاطر تاثیر آن بر جذب سرمایه گذاران جدید به بازارهای مالی، کاهش هزینه معاملات، تقویت نقدینگی و افزایش فرصت های ادغام بازارهای مالی و فعال سازی معاملات فرامرزی را به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: صندوق عربی پول پژوهشی درباره راهبردهای تحول دیجیتال در بازارهای اوارق مالی دولتی در کشورهای عربی و نتایج دیجیتال‌سازی اخذ مالیات در این کشورها تدوین و آماده کرده است.

الحمیدی در پایان بر اهمیت تقویت تبادل تجارب میان کشورهای عربی به خصوص در دو موضوع «دیجیتال‌سازی پرداخت‌ها و حواله‌های دولتی» و «انتشار آمارهای عمومی مالی» تاکید کرد.

این خبر را در العربی الجدید ببینید.

نظر شما