شناسهٔ خبر: 52098470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ بولدوزر در کولاک شدید گردنه ژالانه گیر کردند

سنندج- ایرنا- رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد گفت: ۲ دستگاه بولدوزر در کولاک شدید گردنه ژالانه گیر کردند ولی رانندگان آن نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

دیاری استواری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ دستگاه بولدوزر مستقر در گردنه ژالانه که برای برف‌روبی و کمک به ماشین های گرفتار در برف و کولاک رفته بودند در بوران و کولاک شدید گیر افتادند و به هیچ عنوان نمی توانستند حرکت کنند.

وی افزود: شدت کولاک و بوران به حدی بود که فقط توانستیم رانندگان بولدوزرها را نجات دهیم و ۲ دستگاه بولدوزر را در زیر کولاک رها کردیم.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: سهمگین ترین و سخت ترین کولاک و بارش برف در طول ۳۰ سال خدمتم را امروز در گردنه ژالانه تجربه کردم.

وی تاکید کرد: عاجزانه از شهروندان درخواست دارم فعلا به هیچ عنوان به این منطقه سفر نکنند چون کولاک شدید و بی سابقه ای در گردنه ژالانه رخ داده است و هر لحظه امکان سقوط بهمن نیز وجود دارد.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمیت است.
شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است.
شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما