شناسهٔ خبر: 52098450 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار ضرغامی با دبیر کل سازمان جهانی گردشگری/ گردشگری حق همه مردم دنیاست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دراسپانیا با زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل این سازمان بین‌المللی دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - سیدعزت‌الله ضرغامی در این دیدار با اشاره به اینکه گردشگری حق همه مردم دنیاست، گفت:امروز موثرترین عامل همگرایی ملت‌های دنیا، گردشگری است. ارتباط مستقیم مردم با یکدیگر بسیاری از ذهنیت‌های منفی نسبت به روابط انسانی را از بین می‌برد و زمینه دوستی و خوشبینی را بین آحاد مردم فراهم می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان به دعوت دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به مادرید سفر کرده است.

او همچنین درخصوص دهمین مجمع گردشگری شهری به میزبانی شهرداری تهران، کنفرانس گردشگری روستایی کردستان و کرمانشاه و اعطای بورس‌های آموزشی و ضرورت پشتیبانی دبیرکل ازاین برنامه‌ها سخن گفت.

به گفته دبیرکل سازمان جهانی گردشگری؛ایران از نظر ماهیت چندفرهنگی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع در زمینه انواع گردشگری یکی از قطب‌های اصلی گردشگری جهان محسوب می‌شود.

ایران به لحاظ جایگاهی که در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دارد، می‌تواند سازمان جهانی گردشگری را در نیل به اهداف و برنامه‌هایش یاری کند.

پولولیکاشویلی اهم اقدامات صورت‌گرفته در طول سال‌های اخیر و دوران تصدی خود در راستای توسعه گردشگری در سطح جهان را تشریح کرد و از آن جمله به موضوع گردشگری روستایی، گردشگری داخلی در درون کشورها، توسعه و ترویج آموزش‌های آن‌لاین به‌ویژه با محوریت جوانان اشاره کرد.  

انتهای پیام/

نظر شما