شناسهٔ خبر: 52098375 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دختر ۱۹ ساله رکورد پرواز انفرادی جهانی را شکست

زارا رادرفورد، خلبان ۱۹ ساله بلژیکی-بریتانیایی، رکورد جهانی را به عنوان جوانترین زنی که به تنهایی در سراسر جهان پرواز کرده است، به دست آورد و هواپیمای کوچک وی در روز پنجشنبه ۱۵۵ روز پس از حرکتش در غرب بلژیک به زمین نشست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

زارا رادرفورد، خلبان ۱۹ ساله بلژیکی-بریتانیایی، رکورد جهانی را به عنوان جوانترین زنی که به تنهایی در سراسر جهان پرواز کرده است، به دست آورد و هواپیمای کوچک وی در روز پنجشنبه  ۱۵۵ روز پس از حرکتش در غرب بلژیک به زمین نشست.

رادرفورد پس از ثبت رکوردی که از سال ۲۰۱۷ در اختیار هوانورد ۳۰ ساله آمریکایی شستا ویز بود، نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت خواهد کرد. از آنجایی که تراویس لودلو، سال گذشته به عنوان یک جوان ۱۸ ساله، این معیار را تعیین کرد، رکورد سنی خارج از دسترس رادرفورد باقی خواهد ماند.

قرار بود پرواز جهانی او با هواپیمای فوق سبک، سه ماه طول بکشد، اما مشکلات بی امان آب و هوای بد و ویزا او را گاهی برای هفته‌ها متوالی ثابت نگه می‌داشت و ماجراجویی او را حدود دو ماه تمدید می‌کرد. پس از اسکورت او توسط چهار هواپیما در یک V بزرگ در سراسر بلژیک، او قبل از فرود در فرودگاه پرواز کرد.  

او در حالی که در چند مرحله آخر سفر چند روز عقب مانده بود، گفت: "زمستان در اروپا چالش‌های زیادی را به همراه دارد. " سپس دوباره، او مجبور شد با -۳۵ درجه سانتیگراد (۳۱- درجه فارنهایت) در سیبری و ۳۲ درجه سانتیگراد (۹۰ درجه فارنهایت) در اندونزی مقابله کند.  مه، دود ناشی از آتش‌سوزی‌ها و حتی طوفان‌ها نیز او را دچار مشکل  کردند.

او در مسیر بیش از ۵۲۰۰۰ کیلومتری (۲۸۰۰۰ مایل دریایی)، در پنج قاره توقف کرد و از ۴۱ کشور دیدن کرد. پرواز رادرفورد باعث شد که او از آتش سوزی‌های جنگلی در کالیفرنیا دور شود، با سرمای شدید بر فراز روسیه مقابله کند و به سختی از حریم هوایی کره شمالی دوری کند.  او طبق قوانین پرواز بصری پرواز کرد، اساساً فقط در حال دید بود، چرا که اغلب زمانی که سیستم‌های پیچیده‌تر می‌توانستند او را از میان ابر‌ها و مه هدایت کنند، پیشرفت را کند می‌کرد. گاهی نیز، او می‌ترسید که جان خود را از دست بدهد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما