شناسهٔ خبر: 52098324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر کشور: سیل بند جیرفت ترمیم و بازسازی می‌شود

کرمان - ایرنا- وزیر کشور با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در ستاد مدیریت بحران برای جنوب استان کرمان گرفته شده است گفت: سیل بند جیرفت باید حدود ١۵٠ کیلومتر ترمیم و بازسازی سود و منابع مالی نیز برای آن نیز در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی شبانگاه پنجشنبه در رابطه با جمع بندی سفر جنوب کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای میدانی مناطق سیلزده جنوب استان افزود: مشکلاتی که در طول سفر ارزیابی شد در نشست امشب ستاد مدیریت بحران کرمان با همه مسئولان استانی و برخی از مسئولان ملی تصمیم گیری و هر کدام از وظایف و تعهداتی که دستگاه های ملی و استانی پذیرفته بودند در این جلسه مشخص شد. 

وی با اشاره به اینکه در این نشست همچنین در حوزه پل ها، راه ها، سیل بندها، کشاورزی و دام ها تصمیم گیری شد ادامه داد: همچنین منابعی برای تامین اسباب و اثاثیه که در این سیل خراب شده بود در نظر گرفته و تکلیف شد که چگونه انجام شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه رساندن کمک ها به برخی از مناطق جنوب کرمان که تعداد محدودی هستند و ارتباطات با آنان در زمینه کمک رسانی برقرار نشده نیز تصمیم گیری شد گفت: برای کارهای بلندمدت، مطالعات بیشتر باید اتفاق بیفتد تا کمتر شاهد چنین وضعیتی باشیم. 

وحیدی بیان داشت: سیل بند جیرفت باید حدود ١۵٠ کیلومتر ترمیم و بازسازی شود که در این نشست نیز تصمیم گیری های لازم انجام و منابع مالی آن در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با قدرت هرچه بیشتر در راستای بازسازی و ترمیم مشکلات خانواده ها، قنوات، راهها، پل ها، مزارع و سیل بندها کمک شود. 

وزیر کشور تصریح کرد: در مناطق سیلزده جنوب کرمان دستگاه های مهندسی وارد شده و تعدادی دیگر نیز وارد می شود و شهرداری ها نیز تقویت خواهند شد تا در این مواقع به نحو مطلوب بتوانند عکس العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه همچنین بالگردها در منطقه جنوب کرمان باقی خواهند ماند تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنند گفت : خوشبختانه در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

احمدی بیان داشت: برخی از تصمیمات گرفته شده در این نشست با حضور دستگاه‌های مربوطه مصوب شد و برخی از موارد نیاز به مصوبه جدید دولت داشتند نیز در هفته آینده در جلسات دولت مطرح می‌شود.

وزیر کشور ظهر چهارشنبه (روز گذشته) به منظور بررسی شرایط امدادرسانی به مناطق سیلزده در جنوب کرمان از طریق فرودگاه جیرفت وارد این استان شد.

احمد وحیدی در فرودگاه مورد استقبال علی زینی وند استاندار کرمان قرار گرفت که از روز گذشته همزمان با تشدید سیلاب در مناطق جنوبی استان کرمان حضور دارد.

بازدید از مناطق سیل زده ، حضور در بین مردم و بررسی آخرین برآوردها و نیازها از جمله اهداف این سفر وحیدی بود.

سیلاب که هفته گذشته خسارت های زیادی در جنوب استان کرمان ایجاد کرده بود طی چند روز گذشته نیز خسارت های دیگری در این مناطق و نیز شرق استان کرمان به بار آورد.

نظر شما