شناسهٔ خبر: 52098165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

ارتفاع برف در الیگودرز لرستان به ۶ متر رسید

در حال حاضر راه ارتباطی ۲۰۸ روستا در لرستان قطع است که ۱۶۰ روستا از این‌ تعداد در شهرستان الیگودرز بخش ززو ماهرو و محور گردنه گله بادوش قرار دارند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: ارتفاع برف در گردنه " گله بادوش" الیگودرز بر اثر بارش های مداوم حاصل از فعالیت سامانه سرد اخیر و برودت هوا به ۶ متر رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ مهدی پازوکی روز چهارشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه شرایط بازگشایی مسیر در این محل سخت شده و هم اکنون مسدود می باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر راه ارتباطی ۲۰۸ روستا در لرستان قطع است که ۱۶۰ روستا از این‌ تعداد در شهرستان الیگودرز بخش ززو ماهرو و محور گردنه گله بادوش قرار دارند.

وی تصریح کرد: ۹ گروه راهداری مشغول بازگشایی محورهای روستایی در شهرستان الیگودرز هستند و برق ۳۶ روستای این شهرستان نیز بر اثر بارش برف قطع شده است که به محض بازگشایی راهها برای اتصال دوباره شبکه برق اقدام خواهد شد.

پازوکی ادامه داد: تاظهر دیروز سه شنبه راه ارتباطی ۸۲۷ روستای این استان بدلیل بارش برف بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و امدادی به ۲۰۸ مورد کاهش یافته و سعی می شود تا پایان وقت امروز تمامی این محورها بازگشایی شود.

گردنه گله بادوش در محور کوهستانی الیگودرز - شول آباد قرار دارد و هر سال با بارش برف طی چندین بار مسدود می شود.

بر اساس اعلام هواشناسی روند کاهشی دما در لرستان ادامه دارد و سامانه بارشی جدید از پنجشنبه وارد این استان می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما