شناسهٔ خبر: 52098099 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

شکست تیم ملی هندبال عربستان مقابل ایران

شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز در سومین دیدار خود از مسابقات قهرمانی مردان آسیا عربستان مقابل میزبان این رقابت‌ها هم پیروز شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران – ایپنا ، ملی‌پوشان هندبال ایران در سومین دیدار خود از رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا مقابل عربستان به میدان رفت. شاگردان مانوئل در پایان این دیدار با نتیجه ۲۴ بر ۲۰ مقابل عربستان پیروز شدند.

این دیدار در شهر دمام عربستان برگزار شد در حالی که دو دیدار دیگر تیم ملی هندبال ایران در شهر قطیف برگزار شد که حدود یک ساعت با محل اقامت ملی‌پوشان فاصله داشت. 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و مسعود ظهرابی مربی تیم ملی هندبال امروز به عربستان رفتند و نظاره‌گر دیدار ایران و عربستان شدند. تماشاچیان عربستانی در سالن حضور داشتند و بازیکنان کشورشان را تشویق می‌کردند.

تیم ملی هندبال ایران در مرحله مقدماتی در گروه B با هند، استرالیا و عربستان همگروه بود. ایران مقابل استرالیا ، هند و مقابل عربستان به پیروزی رسیدند و اول گروه شدند. 

تیم‌ها فردا استراحت دارند و مسابقات در دور بعدی از روز شنبه ۲ بهمن آغاز خواهد شد. 

نیمه اول ۱۳ بر ۹ عربستان:

در نیمه اول محمد سیاوشی درون دروازه قرار گرفت و سیو های زیادی داشت. گل اول ایران را در دقیقه ۲ حسین جهانی به ثمر رساند. گل دوم را نیز حسین جهانی به ثمر رساند. اولین پرتاب ۷ متر ایران با خطا روی جهانی بدست آمد که سجاد استکی آن را گل کرد. در دقیقه ۱۱ مهرداد صمصامی خطا کرد و پرتاب پنالتی عربستانی ها گل شد. مانوئل در دقیقه ۱۳ وقت استراحت گرفت. در دقیقه ۱۶ روی سجاد خطا شد و او بر زمین افتاد و بازیکن عربستانی ۲ دقیقه تعلیق شد. در دقیقه ۱۷ اورعی گل زد اما داوران آن را قبول نکردند. ابویی در دقیقه ۱۹ پرتاب تک به تک را از دست داد و به تیرک زد. در دقیقه ۲۰ مجتبی حیدرپور پور ۲ دقیقه تعلیق گرفت در حالی که خطایی هم به نظر نمی‌رسید انجام شده باشد. حسین جهانی در دقیقه ۲۱ گل زد اما داور باز هم آن را قبول نکرد. در دقیقه ۲۲ سجاد استکی پرتاب ۷ متر را تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۲۶ پرتاب ۷ متر عربستانی ها از سوی سیاوشی سیو شد. مهرداد صادقی در دقیقه ۲۸ دوباره تعلیق ۲ دقیقه ای گرفت و ادامه بازی را از دست داد. حسین جهانی ۴ گل، سجاد استکی ۵ گل اسامی گلزنان ایران در نیمه اول بود.

نیمه دوم:
محمد سیاوشی در نیمه دوم هم درون دروازه قرار گرفت. گل اول نیمه دوم را سجاد استکی به ثمر رساند. در دقیقه ۱۵ ملی‌پوشان ایران توانستند به تساوی ۱۴ برسند. در دقیقه ۸ محمد غلامی گل تساوی ۱۵ را درون دروازه کرد. یونس آثاری در دقیقه ۹ توانست گل ۱۶ را به ثمر برساند تا ایران از عربستان پیشی بگیرد. در دقیقه ۱۰ سیاوشی پرتاب ۷ متر عربستانی ها را سیو کرد. سجاد استکی در دقیقه ۱۲ پرتاب ۷ متر را در ن دروازه کرد تا ایران ۲ گل پیشی بگیرد. محمد سیاوشی چندین سیو انجام داد تا ایران ۳ گل پیشی بگیرد.  محمد سیاوشی در دقیقه ۱۷ گل را به ثمر رساند. در دقیقه ۲۱ ایران ۵ گل پیشی گرفت.

سجاد استکی ۲ گل، اورعی ۲ گل، محمد غلامی ۲ گل، موسوی ۲ گل، یونس آثاری ۲ گل، مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی یک گل، محمد سیاوشی دروازه‌بان یک گل، محمدرضا کاظمی یک گل، کیارش طاهری ۲  گل، اسامی گلزنان در نیمه دوم بود.

امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد کیانی، محمد علی قاسمی، یاسین کبیریان‌جو، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، شهاب صادق‌زاده، حسین جهانی، جلال کیانی، محمد رضا اورعی و احسان ابویی نفرات اعزامی به این مسابقات هستند. 

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان‌ مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان‌ مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان لهستان ۲۰۲۳ از ۲۸ دی تا ۱۱ بهمن به میزبانی عربستان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه در حال برگزاری است. پنج تیم اول این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان لهستان را کسب خواهند کرد. تیم ملی ژاپن به دلیل ابتلای برخی بازیکنانش به امیکرون از حضور در این مسابقات انصراف داد.
*نتایج روز سوم مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا پنج شنبه ۳۰ دی:
ازبکستان ۳۰ – ویتنام ۲۳
استرالیا ۲۷ – هند ۲۶
هنگ کنگ ۲۰ – بحرین ۴۶
سنگاپور ۱۹ – اردن ۴۰
قطر ۲۲ – امارات ۱۷
عراق ۳۱ – عمان ۲۹
کره – کویت
عربستان – ایران
*رده‌بندی تیم‌های حاضر در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا تاکنون:

گروه A:
کویت ۴ امتیاز
کره جنوبی ۴ امتیاز
اردن ۲ امتیاز
سنگاپور صفر امتیاز

گروه B:
ایران ۶ امتیاز

عربستان ۴ امتیاز

استرالیا ۲  امتیاز
هند صفر امتیاز

گروه C:
قطر ۶ امتیاز
عراق ۴ امتیاز
امارات ۲ امتیاز
عمان صفر امتیاز

گروه D:
بحرین ۶ امتیاز 
ازبکستان ۴ امتیاز
هنگ کنگ ۲ امتیاز
ویتنام صفر امتیاز 

انتهای پیام

نظر شما