شناسهٔ خبر: 52097996 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

کرونا مردم را افسرده کرده است

نتایج یک پژوهش جدید در آلمان گزارش می دهد که علائم افسردگی در نتیجه همه گیری کرونا در بین مردم افزایش یافته اما مشخص نیست که این موضوع چقدر بر سلامت روانی به طور کلی تأثیر گذاشته است.

صاحب‌خبر -

نتایج یک پژوهش جدید در آلمان گزارش می دهد که علائم افسردگی در نتیجه همه گیری کرونا در بین مردم افزایش یافته اما مشخص نیست که این موضوع چقدر بر سلامت روانی به طور کلی تأثیر گذاشته است.

به گزارش سیناپرس، مارکوس وتشتاین (Markus Wettstein) پژوهشگر ارشد این مطالعات و روانشناس دانشگاه هایدلبرگ می گوید: کاملاً محتمل است که شروع همه گیری کرونا تأثیری بر رفاه افراد داشته، زیرا با شروع همه گیری جهانی بسیاری از شرایط زندگی ناگهانی و عمیقاً تغییر کردند. 

برای انجام این مطالعه، محققان داده‌های حاصل از یک نظرسنجی طولی و مقطعی سراسری از جمعیت ۴۰ ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند. محققان میزان افزایش علائم افسردگی را در دوران پیش از همه گیری کرونا و همچنین میزان افزایش علائم افسردگی در ابتدای همه گیری تا سال ۲۰۲۰ را اندازه گیری کردند.به گزاشر سینامرس،آنها دریافتند که علائم افسردگی اساساً بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ ثابت بوده اما پس از آن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در نتیجه شروع همه ‌گیری جهانی کرونا افزایش یافته است.
به عبارت دیگر، به نظر می ‌رسد که علائم افسردگی نسبت به سایر معیارهای بهزیستی روان‌ شناختی بیشتر مستعد تاثیر از کرونا هستند.  به گفته سرپرست این پژوهش، در نگاه اول، ما کاهش کلی رضایت از زندگی را در میانسالان و بزرگسالان مسن در طول همه‌ گیری کرونا مشاهده نکردیم.

با این حال، ما افرادی را شناسایی کردیم که در معرض خطر کاهش بهزیستی مرتبط با کووید- ۱۹ هستند، مانند افرادی که خود را کمتر سالم و به شدت در معرض خطر همه‌ گیری می ‌دانند. به نظر می‌ رسد اکثر زنان میانسال در طول همه ‌گیری کرونا دچار چالش شده‌ اند، که احتمالاً به دلیل عواملی مانند تعطیلی موقت مدارس و مراکز نگهداری از کودکان است، زیرا به ‌ویژه مادران مجبور شدند مراقبت‌های اضافی از کودکان را شخصا بر عهده بگیرند.
به گزارش سیناپرس، وتشتاین در انتها می‌ گوید: همه ‌گیری تمام نشده و حفظ رفاه عمومی ممکن است سخت ‌تر باشد، زیرا همه‌ گیری طولانی ‌تر باعث می شود منابع روانی اجتماعی به طور فزاینده‌ای تخلیه شوند. ما هنوز باید اطلاعات بیشتری در مورد استراتژی‌ها، منابع و ویژگی‌ هایی که به سازگاری روانی و اجتماعی با این وضعیت چالش ‌برانگیز کمک می ‌کنند را کسب کنیم تا بتوانیم استراتژی‌ ها و مداخلاتی را برای پیشگیری از مشکلات سلامت روان برای بخش قابل توجهی از جمعیت در دوران کرونا ایجاد کنیم.
شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله دانشگاهی Psychology and Aging منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم : سامیه خسروی زاده
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما