شناسهٔ خبر: 52097795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر صمت در آبادان:

به دنبال گسترش صنایع دریایی در خوزستان هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به دنبال گسترش صنایع دریایی در خوزستان هستیم، گفت: علی رغم وجود سواحل بسیار گسترده و زمین های بسیار زیاد، متاسفانه در حوزه صنعت دریایی خیلی عقب هستیم.

صاحب‌خبر -

سیدرضا فاطمی امین امروز، ۳۰ دی ماه در حاشیه بازدید از شهرک صنایع دریایی ساحل اروند در آبادان، اظهار کرد: امروز به شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان سفر کردم و در بازدید از شهرک صنایع دریایی به لحاظ وجود صنعت دریایی در این منطقه بسیار خوشحال شدم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: علی رغم وجود سواحل بسیار گسترده و زمین های بسیار زیاد، متاسفانه در حوزه صنعت دریایی خیلی عقب هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حتی اگر تعمیرات کشتی هایی که ایران دارد، در کشور انجام شود، اشتغال بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد.

فاطمی امین ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی را امروز در آبادان و خرمشهر مشاهده کردم. امیدواریم که در وزارت صمت بتوانیم کمک کنیم و هدف اصلی ما، اشتغال و رونق تولید است.

وی عنوان کرد: طی این بازدیدها، مشکلات صنعتگران و فعالین اقتصادی مورد برسی قرار گرفت، خواسته های آن ها را پیگیری و سعی خواهیم کرد تا حمایت از تولید را داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازدید امروز، بیشتر برای آشنایی با بخش اقتصادی استان بوده است و اینکه قبلا یکسری برنامه ها را در قالب برنامه آمایش صنعت، معدن و تجارت آماده و فرصت های سرمایه گذاری را در استان پیش بینی کردیم و این بازدیدها، حول محور انطباق موارد طراحی شده توسط همکاران ما با واقعیت، بوده است.

فاطمی امین ادامه داد: خوشبختانه تقریبا پیش بینی های ما درست بوده است؛ در شادگان، یکی از برنامه هایی که همکاران ما طراحی کرده بودند در ارتباط با بحث فراوری خرما بود که با واقعیت مطابقت داشت.

فاطمی امین با بیان اینکه به دنبال گسترش صنایع دریایی در خوزستان هستیم، اظهار کرد: در اقدامی جدید و در راستای اصلاح ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفتر تخصصی جدیدی را تحت عنوان صنایع ریلی و دریایی به دلیل اهمیت این موضوعات، ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه برآورد ما این بود که صنایع دریایی در منطقه آبادان و خرمشهر می تواند رشد زیادی را داشته باشد، ادامه داد: به بحث صنایع ریلی و دریایی به طور ویژه ای نگاه کرده و ساختاری جدید برای آن ایجاد کرده ایم تا به طور متمرکز و حرفه ای، امور را پیگیری کنیم.

انتهای پیام

نظر شما