شناسهٔ خبر: 52097730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش: عملکرد خوب معلمان در کرونا نشانه ایثار آن‌ها است

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: معلمان در کرونا واقعا خوب عمل کردند و من به عنوان یک برادر، دست همه آن‌ها را می‌بوسم چون از خودشان گذشتند، این‌ها نشانه‌های ایثار فرهنگیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یوسف نوری وزیر آموزش‌و‌پرورش امشب در نشست صمیمانه با جمعی از فرهنگیان استان قم که در خانه معلم این شهر برگزار شد، با بیان این‌که ما نیاز به نظام آموزش تربیت‌محور و برنامه درسی نتیجه‌محور به‌جای فرآیندمحور داریم، گفت: من وضعیت فرهنگیان را به خوبی می‌دانم و در حال سفر به استان‌های مختلف هستم تا در بین فرهنگیان حضور پیدا کنم.

نوری خود را خادم معلمان و دانش‌آموزان دانست و گفت: از نگاه من هرم آموزش‌وپرورش واژگونه است و نوک آن که وزیر است، در پایین قرار دارد و باید این‌گونه فکر کنیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش افزود: معلمان در کرونا واقعا خوب عمل کردند و من به عنوان یک برادر، دست همه آن‌ها را می‌بوسم چون از خودشان گذشتند، این‌ها نشانه‌های ایثار فرهنگیان است.

وی در پاسخ به سوال یکی از معلمان قم درباره طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: اگر به ما در این موضوع فرصت ندهید، همین ظرفیت هم از دست می‌رود. بگذاریم محدودیت‌ها را ببینیم و واقع‌بین باشیم.

نوری درباره وضعیت بیمه فرهنگیان هم گفت: روی طرحی درباره بیمه کار کرده‌ایم ولی هنوز مطلوب نیست. متاسفانه شرکت‌های بیمه دنبال سودهای قارچی و انفجاری هستند نه سودهای مسئولیت‌پذیرانه، با این وجود در حال مذاکره هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری دلیل کمبود فضای آموزشی در استان را مهاجرپذیری قم دانست و اضافه کرد: سرعت رشد ما در توسعه فضای آموزشی به مهاجرت نمی‌رسد ولی تلاش می‌کنیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم تا آن را به سه برابر افزایش دهیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش بحث عدالت آموزشی را پاشنه آشیل این وزارت‌خانه ذکر کرد و افزود: الان وضعیت خوبی در عدالت تربیتی و آموزشی نداریم.  چه کسانی الان در کنکور قبول می‌شوند؟ در توزیع امکانات هم همین مشکل را داریم. ما زمانی می‌توانیم بگوییم حکمرانی داریم که به این مسائل هم توجه کنیم.

نوری با بیان اینکه بحران جدی سرمایه انسانی داریم، گفت: آموزش ضمن خدمت ما مناسب نبوده است و دانشگاه فرهنگیان هم باید مشق تعهد کند. کار جهادی دانشجو معلمان در بسیج عالی است و رسالت بسیج همین است.

وی در پاسخ به باقر احمدی نماینده گروه مطالبه‌گران صنفی معلمان مبنی بر احقاق حق قانونی معلمان، گفت: چهارشنبه هفته گذشته در هیئت دولت تکلیف شد تا نظام پرداخت عادلانه را بیاورند. این بهترین گزینه است که باید به‌تدریج روی این گفتمان کار کنیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: مشکل اصلی فعلی ما نیروی انسانی است، فضای آموزشی حل‌شدنی است اما اگر نیروی انسانی نباشد، تعلیم‌وتربیت تعطیل می‌شود و اولین کارگروهی که تشکیل دادیم در همین زمینه بوده است چون نگران دانش آموزان هستیم.

نوری در پاسخ به نماینده فرهنگیان بازنشسته قم در خصوص مشکل بیمه گفت: بیمه طلایی شامل بازنشسته‌ها نمی‌شود چون می‌گویند زیر نظر بازنشستگی کشوری هستند اما باید کمک کنیم از خدمات ما استفاده کنند و در همین حال به این تشکیلات کمک کنیم شکل بگیرد. الان ۹۳۰ هزار پیشکسوت داریم و باید گروه‌هایی داشته باشند که کارهایی را به عهده بگیرند و حق‌الزحمه آن را هم بگیرند.

وزیر آموزش‌و‌پرورش از مدارس بخاطر مشکل سامانه سیدا و از هنرستان‌ها بخاطر مشکل توزیع کتاب درسی عذرخواهی کرد و افزود: از همکارانم در وزارت‌خانه خواسته‌ام این مشکلات را رفع کنند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار که علی‌رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم و احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز حاضر بودند، تعداد ۸ نفر از فرهنگیان استان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵/ع

نظر شما