شناسهٔ خبر: 52097698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تکلیف آخرین سهمیه پلی آف به هفته آخر افتاد

لیگ برتر والیبال بانوان| تداوم صدرنشینی سایپا با خلق یک رکورد ویژه

تیم‌های سایپا، پیکان، ذوب‌آهن، جوانان زرتشتی و باریج‌اسانس در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال زنان موفق به شکست حریفان خود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته شانزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (پنج‌شنبه 30 دی‌ماه) با برگزاری پنج دیدار در شهرهای فارس، تهران (دو دیدار)، اصفهان و یزد پیگیری شد.

 
*جوانان زرتشتی ۳ - ریف ۲
در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های هفته شانزدهم، تیم ریف در یزد میهمان جوانان زرتشتی بود؛ آن هم در شرایطی که دو تیم نبرد تنگاتنگی برای تعیین تکلیف تک سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف داشتند. حساسیت بازی هفته شانزدهم از آن جهت بود که ریف با توجه به داشتن 4 برد و 11 امتیاز و ایستادن در رتبه هشتم، در صورت پیروزی در بازی این هفته، صاحب آخرین سهمیه پلی‌آف می‌شد. اما جوانان زرتشتی هرگز اجازه چنین اتفاقی را ندادند تا رالی ۵ سته دو تیم در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود میزبان تمام شود.
این درحالی بود که ریف اصفهان شروع خوبی داشت و ست‌های اول و دوم را با نتیجه 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود خود تمام کرده بود. اما یزدی‌ها از ست سوم به بازی برگشتند و انتقام باخت هفته هفتم که با همین نتیجه مشابه رقم خورده بود را از ریف گرفتند.
در این دیدار جوانان زرتشتی به ترتیب در ست‌های سوم، چهام و پنجم به امتیازات 25 بر 20، 25 بر 19 و 18 بر 16 دست یافتند.
پیش از این صعود ۷ تیم سایپا، ذوب‌آهن، باریج‌اسانس، پیکان، مس رفسنجان، ستارگان فارس و مهرسان به مرحله پلی‌آف مشخص شده بود. با این حساب تکلیف آخرین سهمیه هفته آینده مشخص خواهد شد.
فائزه جعفری و زهره اعتمادی‌فر ناظران فنی و داوری این رقابت بودند که 145 دقیقه به طول انجامید. معصومه اسمعیل‌زاده و معصومه شعبانی نیز داوران اول و دوم بودند. گفتنی است ریف اصفهان در ست پنجم اخطار تاخیر گرفت.
 
*پیکان ۳ - مس رفسنجان ۱
خودروسازان پیکان که تا پایان هفته پانزدهم 10 برد و 30 امتیاز کسب کرده بودند، در میزبانی از مس رفسنجان در هفته شانزدهم، بار دیگر مقابل این تیم به پیروزی رسیدند. این بار اما با نتیجه ۳ بر یک. پیش‌تر دو تیم در هفته هفتم به مصاف هم رفته بودند و پیکانی‌ها با نتیجه سه بر صفر بر مس غلبه کرده بودند.
شاگردان نیلوفر رشیدی در دیدار این هفته در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب به امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 21 و 25 بر 23 دست یافتند و به یازدهمین پیروزی و سی و سومین امتیاز خود رسیدند اما تغییری در جایگاه چهارمی این تیم ایجاد نشد. مس رفسنجان هم در ست دوم 25 بر 22 از حریف پیش افتاد.
رقابت دو تیم در مدت زمان 131 دقیقه انجام شد و طی آن بازیکن شماره 18 تیم مس رفسنجان کارت زرد گرفت.
مهین مومن، منیژه صادقی، ملیحه نوری و گل‌تکین پذیره به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت بازی را برعهده داشتند.
 
*ذوب آهن ۳ - بانوان ورامین صفر
تیم ذوب‌آهن درحالی در بازی خانگی این هفته به مصاف تیم بدون برد و امتیاز بانوان ورامین رفت که از این دیدار تنها یک هدف داشت؛ پیروزی و پس گرفتن جایگاه صدرنشینی‌اش از سایپا که در هفته پانزدهم آن را از دست داده بود.
شاگردان فریبا صادقی در تیم ذوب آهن با چنین ذهنیتی به میدان رفتند و در ۳ ست متوالی و کسب امتیازات 25 بر 9، 25 بر 15 و 25 بر 9 بر حریف خود غلبه کردند تا تعداد پیروزی‌های خود را به عدد 15 برسانند و 44 امتیازی شوند با این حال موفق به پس گرفتن صدر جدول از سایپا نشدند.
بانوان ورامین که در دور رفت نیز با نتیجه ۳ بر صفر به حریف اصفهانی باخته بود، با این باخت، بار دیگر در کسب امتیاز ناکام ماند.
در این رقابت که در مدت زمان 64 دقیقه انجام شد، مریم آذربایجانی و محبوبه زرنویس‌زاده، ناظر فنی و داوری بودند. ماندانا مطیعی‌حقیقی و فاطمه فرجی هم به عنوان داور اول و دوم، قضاوت داشتند.
 
*ستارگان فارس صفر - سایپا ۳
دیگر دیدار جذاب این هفته در سالن ابوالفتحی فارس برگزار شد؛ جایی که نارنجی‌پوشان سایپا که در هفته پانزدهم موفق شدند نوار صدرنشینی‌های ذوب‌آهن را پاره کنند و جانشین قهرمان نیم‌فصل شوند، رو در روی ستارگان فارس قرار گرفتند. شاگردان مریم هاشمی برای تثبیت جایگاه صدرنشینی خود نیازمند پیروزی در این بازی بودند؛ اتفاقی که بهترین شکل ممکن رخ داد و نتیجه این دیدار در نهایت ۳ بر صفر و با امتیازات 25 بر 5، 25 بر 19 و 25 بر 12 به سود خودروسازان تمام شد.
به این ترتیب سایپا که همچون ذوب‌آهن 15 برد و 44 امتیاز در کارنامه ثبت کرد، به دلیل داشتن معدل ست و امتیاز بالاتر، به صدرنشینی‌اش در جدول ادامه داد.
سایپا در این دیدار رکورد واگذاری کمترین پوئن در یک ست را شکست و با پیروزی 25 بر 5 در ست نخست رکورد جدیدی از خود در لیگ برتر زنان سال 1400 به جای گذاشت. این تیم در ست نخست اولین دیدار لیگ برتر زنان در سال 1400 با امتیاز 25 بر 6 جوانان زرتشتی را شکست داده بود.
سایپا در هفته هفتم نیز با نتیجه مشابه ۳ بر صفر از سد ستارگان فارس گذشته بود.
مریم امینی و پریچهر غفاری نظارت فنی و داوری مسابقه را برعهده داشتند. فرحناز قویدل و شیما حقوقی‌زاده نیز داوران اول و دوم بودند.
 
*مهرسان صفر - باریج اسانس ۳
آخرین بازی هفته شانزدهم به میزبانی خانه والیبال تهران برگزار شد و دو تیم مهرسان و باریج‌اسانس درحالی مقابل هم قرار گرفتند که برد و باخت کاشانی‌ها تغییری در رتبه سومی این تیم ایجاد نمی‌کرد. با این حال شاگردان فرزانه شعبان‌خمسه که به دنبال جایگاهی بالاتر از رتبه سومی در جدول هستند، بازی خارج از خانه خود را با نتیجه ۳ بر صفر به سود خود تمام کردند تا در کورس رقابت با مدعیان قهرمانی بمانند.
در این بازی باریج‌اسانس موفق به ثبت امتیازات 25 بر 9، 25 بر 19 و 25 بر 10 شد و با ثبت سیزدهمین پیروزی، 41 امتیازی شد.
پیش از این در هفته هفتم نیز نماینده کاشان موفق شده بود با نتیجه ۳ بر صفر، مهرسان را شکست دهد.
این دیدار در مدت زمان 76 دقیقه انجام شد. آذر منشی، شهناز برادران مهاجری، هدیه صابری و مرضیه ابراهیم‌زاده به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند.
 
*تابلوی نتایج و رده‌بندی هفته شانزدهم لیگ
در هفته شانزدهم سایپا بار دیگر موفق به حفظ جایگاهش در صدر جدول شد.
 
نتایج دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال زنان به قرار زیر است:
*ستارگان فارس صفر – سایپا 3؛ (5-25)، (19-25)، (12-25)
*پیکان 3 – مس رفسنجان یک؛ (26-24)، (22-25)، (25-21)، (25-23)
*ذوب‌آهن 3 – بانوان ورامین صفر؛ (25-9)، (25-15)، (25-9)
*جوانان زرتشتی 3 – ریف 2؛ (20-25)، (22-25)، (25-20)، (25-19)، (18-16)
*مهرسان صفر – باریج اسانس 3؛ (9-25)، (19-25)، (10-25)
 
جدول لیگ برتر والیبال زنان در هفته شانزدهم بدین شرح است:
سایپا / 15 برد و 44 امتیاز
ذوب‌آهن / 15 برد و 44 امتیاز
باریج‌اسانس / 13 برد و 41 امتیاز
پیکان / 11 برد و 33 امتیاز
مس رفسنجان / 7 برد و 22 امتیاز
ستارگان فارس / 6 برد و 18 امتیاز
مهرسان / 6 برد و 17 امتیاز
ریف / 4 برد و 12 امتیاز
جوانان زرتشتی یزد / 3 برد و 9 امتیاز
بانوان ورامین / بدون برد و امتیاز
 
انتهای پیام/

نظر شما