شناسهٔ خبر: 52097680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

۵۰ مجوز سرمایه‌گذاری در گیلان آماده واگذاری به فعالان اقتصادی است

آستارا - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ۵۰ مجوز بی‌نام برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف استان صادر شده است و فعالان اقتصادی و کارآفرینان جهت شروع کار، نیازی به طی مراحل اداری و اخذ استعلام‌های وقت‌گیر ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا تصریح کرد: استانداری گیلان در راستای برنامه های دولت سیزدهم حرکت می کند و طبق تاکیدی که وزیر کشور در آئین معارفه من به عنوان استاندار گیلان به اینجانب داشت، بستر کار و سرمایه گذاری را برای بیش از ۵۰ سرمایه گذار فعال فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: مجوزها بی نام صادر شده اند و فقط باید به نام سرمایه گذاران نوشته شوند تا به مرحله اجرا و عملیاتی شدن وارد شوند و با این اقدام، فضای خوبی در بخش صنعت، تولید و اشتغال استان ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بعد از استقرار در استانداری گیلان، ظرفیت های کار را ارتقا داده ایم و به توسعه همه جانبه کمک کرده ایم و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، یک کارگر در استان گیلان بیکار نشده است.

عباسی ۷۰۰ میلیون دلار ظرفیت صادرات غیرنفتی استان در سال را قابل ارتقا به ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برای تحقق این امر از سرمایه گذاری در صنایع بسته بندی و تبدیلی و تولید و فراوری محصولات کشاورزی استقبال می کنیم.

او اقتصاد آستارا را مربوط به سه حوزه دریا، کشاورزی و گردشگری اعلام کرد و ادامه داد: برای فعال شدن هر سه قسمت برنامه داریم و یکی از دلایل مشکل دار بودن محصولات کشاورزی صادراتی، کم دقتی بخش خصوصی متولی واحد قرنطینه نباتی بود که مسئولش مورد مواخذه قرار گرفت.

استاندار گیلان مرز و صادرات را آبروی استان دانست و گفت: ۹۰ درصد محصولات صادراتی گیلان از مرز آستارا صادر می شود و مبادلات اقتصادی بنادر آستارا و آستاراخان را تقویت می کنیم و برای بهبود فضای کسب و کار و رونق صادرات، برقراری پرواز رشت - آستاراخان در دست پیگیری است.

استاندار گیلان عصر امروز پنجشنبه به همراه هیئتی برای معرفی سرپرست فرمانداری آستارا و معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی او به این شهرستان سفر کرده بود و علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری، از نوار مرزی آستارا بازدید و با خانواده شهید سیامک مجلسی در این شهرستان دیدار کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک در مرزهای زمینی، دریایی و ریلی آستارا به صورت شبانه روزی دایر است.

نظر شما