شناسهٔ خبر: 52097577 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

آمار فوتی از «اومیکرون» نداشتیم/ بستری ۲۱ مبتلا در بیمارستان‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۱ نفر در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلاء به سویه جدید کرونا بستری هستند و تاکنون موردی از فوتی مبتلا به «اومیکرون» در استان اصفهان گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: علامت‌های ابتلاء به سویه «اومیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است، در حال حاضر اومیکرون سویه غالب شده و تاکنون فوتی مبتلا به «اومیکرون» در استان اصفهان گزارش نشده و تنها ۳۱۱ مبتلا در استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این پس تنها گزارش ابتلاء مثبت اطلاع رسانی می‌شود، افزود: ۲۱ نفر در بیمارستان‌ها بر اثر ابتلاء به سویه جدید کرونا بستری هستند و بازه سنی مبتلایان به سویه جدید کرونا، پنج نفر زیر ۱۲ سال، هشت نفر بین ۱۲ تا ۱۸ سال و ۲۴۶ نفر بین ۱۸ تا ۶۰ سال و ۵۲ نفر بالای ۶۰ سال بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روند تزریق واکسن کرونا در مبتلایان به «اومیکرون» اشاره و تصریح کرد: ۷۲ نفر از مبتلایان سه نوبت واکسن، ۱۷۸ نفر دو نوبت و ۲۵ نفر یک نوبت واکسن را تزریق کرده بودند و ۳۱ نفر نیز هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند.

عقدک ادامه داد: پنج نفر از مبتلایان به «اومیکرون» نیز زیر سن واکسیناسیون هستند.

نظر شما