شناسهٔ خبر: 52097562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پروژه تولید فروسیلیس همزمان با دهه فجر در خراسان جنوبی کلنگ زنی می‌شود

زهرا حمیدی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در منطقه ویژه اقتصادی استان کلنگ زنی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا مرتضی صفدری‌زاده، امروز پنج شنبه ۳۰ دی در بازدید مدیرعامل بانک تجارت استان خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: این سازمان با توجه به گرایش‌های صنعتی، تجاری، خدماتی، و حمایتی تلاش کرده تا به میزان سرمایه گذاری‌های متقاضیان برای حضور در عرصه فضای کسب وکار تلاش کند. این منطقه ویژه اقتصادی یکی از موتورهای محرک در استان است که متناسب با فضای اقتصادی حاکم تلاش می کند تا بهترین دستاورد را برای جامعه پیرامونی خود داشته باشد و سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تلاش دارد تا در خدمت توسعه صادرات کالاهای ایرانی به کشور افغانستان باشد.

صفدری‌زاده گفت: خوشبختانه تا امروز متناسب با شرایط توانسته‌ایم پاسخگوی متقاضیان باشیم چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی به جز همراهی بخش خصوصی امکان ندارد و فعال سازی،معرفی بخش خصوصی می تواند به توسعه استان کمک کند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید بر مزیت‌های فراوان خراسان جنوبی نسبت به برخی از نقاط توسعه یافته کشور، افزود:در حوزه سایت مرزی یکی از مزیت های استان هم مرز بودن با کشور افغانستان است که مرز ماهیرود به دلیل استراتژیک بودن این مرز مورد استقبال تجار است و در حال حاضر فعالیت تجاری از مرز ماهیرود با کشور افغانستان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: هدف ما به عنوان سرمایه گذار در خراسان جنوبی این است که استان از نظر توسعه تجاری بتواند جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و برخود وظیفه می دانیم که در منطقه ویژه اقتصادی استان برای واحدهایی که قصد دارند در این منطقه کار کنند بستر لازم را تامین کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی نداریم ادامه داد: معتقدیم اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد اجرایی شود هیچ جایی برای تحریم و مشکلات اقتصادی باقی نمی ماند.

صفدری زاده با اشاره به کلنگ زنی پروژه تولید فروسیلیس در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، گفت: در دهه فجر پروژه تولید فروسیلیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

وی خراسان جنوبی را عسلویه معدنی ایران دانست و اظهار کرد: معدن و تجارت دو بازوی محور توسعه در خراسان جنوبی است و از آن جایی که معدن پتانسیل نسبی و خوبی برای استان است جریان توسعه استان خراسان جنوبی از دو بخش معدن وتجارت می گذرد و نگاه‌ها باید به سمت وسوی تولید و معدن بیشتر گرایش یابد.

انتهای پیام

نظر شما