شناسهٔ خبر: 52097530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

«احساس پیری» روند پیری را تسریع می کند

«اما مردم باید آگاه باشند که تصورات آنها از روند پیری ممکن است بر احساس آنها تأثیر بگذارد و باید در این باره بازنگری کنند.»

صاحب‌خبر - شفاآنلاین> سلامت > مطالعه اخیر نشان می دهد افرادی که معتقدند بدن و ذهن آنها با افزایش سن تحلیل می رود، خودشان روند پیری شان را تسریع می کنند.
به گزارش  شفاآنلاین : محققان دریافتند که افراد مسن‌تر با چشم‌انداز ضعیف نسبت به پیری، در روزهایی که استرس داشتند نسبت به روزهایی که استرس کمتری داشتند، علائم سلامت جسمانی بیشتری را گزارش می‌کردند.

در مقابل، به نظر می‌رسد افرادی که دیدگاه «سال‌های طلایی» بیشتری نسبت به عمرشان دارند، در برابر استرس روزانه تا حدودی محافظت می‌شوند. آنها در واقع مشکلات سلامت کمتری را در روزهایی که بیشتر از حد معمول احساس استرس می‌کنند، گزارش کرده‌اند.

«داکوتا ویتزل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اورگن، می‌گوید: «ما می‌دانیم که یک رابطه قوی بین استرس و سلامت جسمانی وجود دارد.»

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که وقتی افراد دچار استرس می‌شوند، ممکن است بد غذا بخورند، ورزش را کنار بگذارند و با پیامدهای طولانی‌مدتی مانند فشار خون بالا و افزایش خطر بیماری قلبی روبرو هستند.

به گفته ویتزل: «یافته‌های جدید نشان می‌دهد که چشم‌انداز روشن‌تر در مورد پیری می‌تواند مانعی در برابر اثرات فیزیکی استرس روزانه باشد.»

او خاطرنشان کرد که این بدان معنا نیست که افراد باید برای بروز علائم فیزیکی خود را سرزنش کنند، یا اینکه هر کسی باید با لبخند علائم را نادیده بگیرد.

 «اما مردم باید آگاه باشند که تصورات آنها از روند پیری ممکن است بر احساس آنها تأثیر بگذارد و باید در این باره بازنگری کنند.»

این یافته‌ها بر اساس بررسی ۱۰۵ شهروند در رده سنی بین ۵۲ تا ۸۸ سال بدست آمد. آنها در طول ۱۰۰ روز، بررسی‌های روزانه را در مورد سطح استرس و طیف وسیعی از علائم فیزیکی مانند خستگی، درد، تنگی نفس و ناراحتی معده انجام دادند.

این مطالعه نشان داد که به طور متوسط، افراد تمایل به گزارش علائم فیزیکی بیشتری در روزهایی داشتند که استرس آنها بالاتر از هنجار شخصی شأن بود.

برچسب‌ها:

نظر شما