شناسهٔ خبر: 52097507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛

آغاز طرح آمایش حوزه های علمیه/برنامه ۵ ساله برای حوزه‌های استانی ترسیم شد

آیت الله اعرافی از آغاز طرح آمایش حوزه های علمیه خبر داد و گفت: دراین طرح کارکرد‌های روحانیت و حوزه شناسایی شده و ۵۰ کارکرد به عنوان کارکرد‌های مهم شناسایی شده و از آن‌ها در رشته سازی و تعاملات بهره گرفته شده و اقداماتی طراحی و اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «علیرضا اعرافی» امروز(۳۰دی) در جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد،اظهار کرد: طی بررسی و ارزیابی خدمات سابق مسائل مهم دسته‌بندی شده تا کل مباحث استان به‌شکل مصوبات  ابلاغ شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: از این شورا انتظار می‌رود با اهتمام اعضا تعداد تکمیل شود، در بخش قائم مقام استان‌ها هر بخش یک مسئول منطقه دارد در مازندران پیگیری‌ها بر عهده نماینده ولی فقیه است.

 

آیت الله اعرافی خواستار دسته‌بندی دقیق موضوعات و مباحث حوزوی شد و گفت: شورا باید دارای نظم باشد، اعضا هم ارتباط مستقیم و مستقلی داشته باشند، نگاه باید تحولی باشد با همت این منظومه فکری باید هماهنگ عمل کند‌.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین عنوان کرد: در خصوص طرح‌های توقعمان مباحثه است این همان درخواست مقام معظم رهبری است، میثاق ما با مدیریت استان برنامه پنج ساله است این برنامه ۴۰ مضمون دارد.

 

وی از آغاز بازنگری طرح آمایش حوزه های علمیه خبر داد و گفت: در طرح آمایش حوزه کارکرد‌های روحانیت و حوزه شناسایی شده و ۵۰ کارکرد به عنوان کارکرد‌های مهم و اصلی شناسایی شده و از آن‌ها در رشته سازی و تعاملات بهره گرفته شده و اقدامات مهمی نیز طراحی و اجرا شده است.

 

آیت الله اعرافی گفت: در جامعه المصطفی الان برنامه سوم در حال اجرا است، این برنامه در بیش از ۲۰ استان برش خورده و در هر استان ۴۰۰ عنوان دارد، میثاق ما این است که شورا در این رابطه بحث و بررسی کند.

 

وی افزود: در مورد استان‌ها و شهرها واسپاری با ۵۰ محور اختیارات و مسئولیت‌ها باید صورت بگیرد، محور دوم در سیاست‌های مدیریت ارتقا با ۲۰ محور است، محور سوم رشته‌ها است، چهار سال اساتید روی ۹۰۰ نفر کار کردند افتخاری برای حوزه است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: در این برنامه پنج ساله واسپاری‌های بیشتر ارتقای کیفیت و کمیت باید در برنامه‌ها دیده شود، بحث آمایش طرح نیز مهم است در این بخش ۷۰ کارکرد حوزه و روحانیت مشخص شده است که در این بخش خروجی هدفمند مدنظر است‌.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: وظیفه ما هدایت است، پی‌ریزی‌ها در دانشگاه، آموزش و پرورش، قوه قضاییه و نیروهای مسلح در حال انجام است، در حاشیه اجرای این طرح هر هفته دنبال وقف و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز هستیم.

 

 

پایان پیام/286

نظر شما