شناسهٔ خبر: 52097449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیمه اول سال آینده؛

طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند تکمیل می‌شود

زهرا حمیدی

استاندار خراسان جنوبی گفت: با تصمیماتی که اتخاذ شده، ساختمان پاویون و طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جواد قناعت، امروز پنجشنبه ۳۰ دی در حاشیه بازدید از برج مراقبت، پاویون و طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف بر روی فرودگاه کلید خورده و فرودگاه برای استان موضوع حیاتی است.

وی  افزود: هر استانی که قرار است به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد، یکی از شاخصه‌های مهم که پیشانی استان هم به حساب می‌آید، فرودگاه است زیرا معمولا اولین سوال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درباره فرودگاه منطقه و وضعیت پروازهای آن است. ما به موضوع فرودگاه فقط به عنوان موضوع رفاهی و خدمات‌دهی نگاه نمی‌کنیم و نقش آن را در مسیر توسعه استان بسیار با اهمیت می‌دانیم.

وی با اشاره به بازدیدش از ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند که مدیران کل راه و شهرسازی و فرودگاه‌های خراسان جنوبی نیز حضور داشتند گفت: مقرر شده در چهار یا پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ ساخت پاویون را به اتمام برسانیم و استان هم مساعدت خواهد کرد.

قناعت افزود: طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند هم ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح الان فعال است و پیمانکاران پای کار هستند که در مجموع تا خرداد سال آینده به‌صورت کلی طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: جایی که نیاز است ما از نظر مالی کمک خواهیم کرد و پیگیری‌های لازم را برای تامین اعتبار از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌دهیم تا این پروژه زودتر به سرانجام برسد و در نیمه نخست سال آینده در بیرجند یک فرودگاه کامل از نظر زیرساخت‌ها داشته باشیم.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: یکی از مواردی که در خراسان جنوبی کمبود داشتیم، پاویون فرودگاه بیرجند بود برای اینکه مسوولان کشوری که به استان سفر می‌کنند، جلساتی را با مدیران و خبرنگاران برگزار کنند از طرفی ورود و خروج هم با انضباط مشخصی انجام شود.

وی افزود: ساخت پاویون فرودگاه بیرجند شامل ۲ بخش ساختمان اصلی و محوطه‌سازی در دستور کار قرار گرفت که ساختمان اصلی با زیربنای ۶۰۰ مترمربع تکمیل و امسال بهره‌برداری شده و شامل سالن تشریفات یک و دو، اتاق استراحت، امور اداری، حفاظت، نمازخانه، اتاق خبرنگاران و تاسیسات بوده و بخش دوم شامل محوطه‌سازی، مسیر دسترسی و پد بالگرد، دیوارکشی، نگهبانی و ساختمان‌های الحاقی است.

داعی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است گفت: طوری برنامه‌ریزی شده که همزمان با استفاده و بهره‌برداری از پاویون، ساختمان‌های جانبی و محوطه نیز تکمیل شود که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۵ میلیارد تومان است و با تزریق اعتبار مورد نیاز، بخش باقیمانده هم در کوتاه‌ترین زمان تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با تکمیل ساختمان، ساختمان جانبی از جمله سرایداری، خوابگاه و نصب مجسمه مشاهیر استان به مرور تکمیل می‌شود که امیدواریم با بازدید امروز و تزریق اعتبار لازم بخش باقیمانده این پروژه هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی گفت: در مجموع برای تکمیل کل پروژه پاویون فرودگاه بیرجند به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم که با توجه به استانی بودن پروژه، اگر اعتبارات توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخصاص یابد تلاش ما این است که طی ۶ ماه آینده تکمیل شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف اطلاع از شرایط موجود و بررسی راهکارهای تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه بیرجند از این مجموعه بازدید کرد.

ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شامل ۲ سالن تشریفات شهریور امسال به بهره‌برداری رسید و در بازدید امروز درخصوص تسریع در روند اجرای پروژه محوطه‌سازی این ساختمان تصمیم‌گیری شد.

طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه نیز به مساحت ۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، فضای قدیمی ترمینال موجود وارد فاز بهسازی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما