شناسهٔ خبر: 52097420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوششی

۲ بهمن ماه روز حماسه و ایثار در شیروان نامگذاری شد

بجنورد-ایرنا- امام جمعه شیروان گفت: با توجه به تشییع ۳۱ شهید عملیات کربلای ۵ در ۲ بهمن ماه سال ۶۵، این روز به عنوان روز «حماسه و ایثار» در این شهرستان خراسان شمالی نامگذاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین تکمیلی پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران به مناست برگزاری یادواره ۳۱ شهید والامقام عملیات کربلای ۵ در شیروان اظهار داشت: در این عملیات ۶۵ شهید از این شهرستان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد که تشییع ۳۱ تن از آن در یک روز از افتخارات بزرگ شیروان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این روز یکی از ایام الله های شیروان است که باید به خوبی معرفی و گرامی داشته شود خاطرنشان کرد: جامعه ای که فرهنگ شهادت را داشته باشد همیشه قهرمان پیروز است و با توجه به فرهنگ از خودگذشتگی در تمامی عرصه ها موفق خواهد بود.

حجت الاسلام تکمیلی اضافه کرد: یاد شهدا باید همیشه پرفروغ باشد زیرا که شهدا بزرگترین قهرمانان ایران هستند که فرهنگ و سیره آنان باید ادامه داشته باشد و امروز همه وظیفه داریم یاد و نام آنان را گرامی بداریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: از مجموعه شهرداری انتظار می رود برخی از اماکن شهر به یاد این شهیدان نامگذاری شود و با توجه به اینکه در دوران دفاع مقدس این شهرستان ۶۳۷ شهید تقدیم نظام کرده المان ها و نمادهای دائمی شهر در این راستا صورت گیرد.

فرمانده سپاه شیروان نیز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر در بین جوانان ترویج و نهادینه شود زیرا که شهادت مانند گنجینه تمام نشدنی است و به عنوان نمادی ماندگار می شود.

سرهنگ عباسعلی ریحانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ششمین عملیات برای فتح بصره، عملیات کربلای ۵ بود که سنگین ترین نبرد بین ایران و عراق و جزو نبردهای پرهزینه بود که ۲ هزار و ۶۰ اسیر از رژیم بعثی و ۷۰ هزار کشته و زخمی از عراق گرفتیم و ۱۵۰ کیلومترمربع از خاک ایران آزاد شد.

وی با بیان اینکه این  عملیات ۷۰ روز به طول انجامید افزود: در این عملیات ایران، هزار و ۶۵۰ شهید، ۵۳ هزار مجروح و سه هزار و ۵۳۳ مفقودالاثر داشت که این عملیات نقطه آغاز  و پایان جنگ دفاع مقدس بود و ۲ هزار رزمنده از این شهرستان در آن حضور داشتند.

یادواره ۳۱ شهید والامقام عملیات کربلای ۵ دوم بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع شیروان برگزار خواهد شد.

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

نظر شما