شناسهٔ خبر: 52097395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خسارت سیل به منابع آبی و مزارع روستاهای بخش بالاولایت باخرز

بارندگی‌های اخیر موجب وقوع سیل و ایراد خسارت به بعضی از منابع آبی و مزارع روستاهای بخش بالاولایت شهرستان باخرز شد.

صاحب‌خبر -

عبدالحسین اسحاقی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی بالاولایت، افزود: این بارندگی‌ها که حدود ۵۰ میلیمتر برآورد شده، باعث ایراد خسارت در سطح حدود ۳۰ هکتار از مزارع غلات، زعفران و یونجه در مزرعه روداب روستای دهبرزو و حدود سه هکتار از مزارع غلات مزرعه ساریان و نیز پر نمودن و مسدود شدن حدود ۲۰۰ متر از کانال بتونی مزرعه سلطان‌آباد روستای شهید بهشتی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان باخرز وی ادامه داد: برابر اعلام سطح هشدار نارنجی که از طریق روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به دهیاران، شورای اسلامی و نمایندگان منابع آبی ابلاغ شد و اطلاع‌رسانی به عمل آمده از کلیه عوامل خواسته شد تا در صورت بروز خسارت درخواست بازدید به همراه مستندات را به جهاد کشاورزی ارائه نمایند تا از طریق مبادی ذی‌ربط و از جمله فرمانداری شهرستان موضوع پیگیری شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بالاولایت بیان کرد: علاوه بر میزان زیاد بارش یکی دیگر از عوامل دخیل در وقوع سیل وجود برف در ارتفاعات است که با ریزش باران باعث ذوب برف و ایجاد روان‌آب و در نتیجه وقوع سیلاب در پایین دست می‌شود.

اسحاقی گفت: همچنین وقوع خشکسالی بی‌سابقه در سال زراعی گذشته باعث کاهش شدید پوشش گیاهی موجود در منطقه شد. بنابراین بروز سیل بر اثر بارندگی دور از ذهن نیست و باید آمادگی لازم جهت مدیریت بحران را داشت. 

اتهای پیام

نظر شما