شناسهٔ خبر: 52096464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آستانه ولادت حضرت زهرا(س)

مرکز درمانی«مریم کلینیک» در زنجان رسما آغاز به کار کرد

در آیین آغاز به کار رسمی مرکز درمانی"مریم کلینیک" زنجان عنوان شد: قشر محروم زنجان طی تفاهم نامه فی مابین سازمان‌های حمایتی، با دریافت خدمات از این مرکزمورد توجه قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مرکز درمانی"مریم کلینیک" با 32 پزشک و کادر درمان با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان ورئیس شورای هماهنگی استان زنجان ، اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، دکتر شیویاری مدیرکل بیمه سلامت استان،دکتر چراغی رئیس سازمان نظام روانشناسی ومشاوره استان،اسکندری رئیس سازمان نظام پرستاری زنجان،اعضای هیات مدیره شرکت آوا سلامت مریم وجمعی ازخیریه های حوزه سلامت،حسینیه وزینبیه اعظم زنجان، سرپرستی شعب بانکها،اصحاب رسانه های گروهی،مسئولین درمانگاه‌های شبانه روزی وروزانه زنجان،حوزه مدیریت شهری وشهرداری ،اتاق بازرگانی صنعت ومعدن، وگروهی از پزشکان وپیراپزشکان افتتاح و کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

این مرکز با بیش از۳۲ نفرکادر درمانی وپشتیبانی جنب داروخانه شبانه روزی مریم در ضلع جنوبی میدان ولیعصر (عج)آغاز به کار کرد.

 

رئیس هیات مدیره شرکت  آوا سلامت مریم در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: درمانگاه شبانه روزی مریم زیر نظرشرکت آوا سلامت مریم فعالیت می کند و قرار است خدمات پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، تغذیه، رژیم درمانی، روانشناسی، پوست و مو، طب سنتی، اطفال و نوزادان، خدمات بالینی، تزریقات و ویزیت در منزل با کادر ماهر و مجرب به عموم مردم ارائه شود.

دکتر احسان ابروش ادامه داد: در این مرکز درمانی بااشتغال زایی برای۳۲نفر، خدمات درمانگاه شبانه روزی ارائه خواهد شد.وی در خصوص هزینه تجهیز وساخت ساختمان مریم کلینیک که درمانگاه شبانه روزی مریم نیز در آن قرار داردگفت: بیش از۲۷ میلیارد تومان برای تجهیز وساخت این ساختمان در چهارطبقه هزینه شده است.

 وی با یادآوری اینکه طبق قانون باید ابتدا بخش عمومی یک مرکز درمانی به بهره برداری برسد، گفت: این مرکزیک مجموعه متفاوتی است که برنامه های توسعه ای برای خدمت به سلامت مردم در آن پیش بینی شده است که خدمات تخصصی نیز به مرور زمان ارائه خواهد شد و در این خصوص با متخصصان داخلی،اطفال، زنان و ارتوپدی در حال مذاکره هستیم.

 

ابروش با بیان اینکه در طبقه دوم این کلینیک بخش تخصص پوست فعال شده است، ادامه داد: تمام اقدامات از زمان خریداری زمین تا ساخت کاملا علمی بود و تلاش شده محلی برای ساخت این مرکز پیش بینی شود تا دسترسی آسان برای عموم مردم فراهم باشد و رعایت ایمنی و اختصاص دو دستگاه آسانسور برای تردد آسان و پارکینگ هم از دیگر خدماتی است که به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت آوا سلامت مریم به دیگر خدمات پیش بینی شده برای مراجعین این مرکز در آینده ای نزدیک اشاره کرد و افزود: بخشی ازارائه خدمات درمانی توسط مریم کلینیک به نیروهای مسلح بالاخص بازنشستگان به صورت ویزیت در منزل و بر بالین بیمار خواهد بود. همچنین با نهادهای خیریه، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم نیز مذاکراتی انجام شده است تا افراد بی بضاعت که تحت حمایت این موسسات هستند بتوانند از خدمات درمانی  طبق تفاهم نامه بهره مند شوند.

 

ابروش ادامه داد: جلساتی نیز با کمیته امداد برگزار کردیم و مقرر شد خدمات برای جمعیت تحت پوشش کمیته  در قالب تفاهم نامه در روزهای خاصی به این قشر ارائه شود.

وی ادامه داد: در این مرکز تلاش شده تا با استفاده از تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری ،نسخ فیزیکی تبدیل به نسخ الکترونیکی شود و بتوانم خدمات درمانی را آسانتر به مردم ارائه دهیم.

 

ابروش ادامه داد: حداکثر توان خود را به کار می بریم تا بیشترین خدمت را با کمترین ترافیک با رعایت محدودیت های کرونایی به مردم ارائه دهیم چرا که در این دوران انتظارات مردم افزایش پیدا کرده و تلاش شده تا با اختصاص فضای بیشتر نسبت به رفاه جانبی مردم اندیشیده شود تا مرکز بتواند آنان رااز خدمات خود خرسند کرده و در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی به مراجعه کنندگان این اطمینان خاطررا داده باشیم .

رئیس هیات مدیره شرکت آوا سلامت مریم ادامه داد:یکی از رویکرد های ایجاد این مرکز این بوده که در مبلمان شهری در جغرافیایی قرار گیرد تایک اقدام پیشگیرانه در تجمیع مراکزباشد وبه نوعی به کاهش ترافیک در مرکز شهر کمک کند ومشکلات عدیده‌ای برای بیماران ومراجعین ایجاد نشود که این امر  موجب آسودگی خاطر مراجعه کنندگان می شود و  پیش بینی شده این مجموعه  بتواندروزانه به 200 بیمار خدمات پزشکی ودرمانی  ارائه نماید.

 

در ادامه این گفتگو رئیس سازمان نظام پزشکی ورئیس شورای هماهنگی استان زنجان نیز با برشمردن برخی از سیاست های نظام پزشکی زنجان گفت:  سیاست سازمان نظام پزشکی صیانت از حقوق عامه مردم وحقوق صنفی شاغلین حرف پزشکی،رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی وحرفه ای  شاغلین حرف پزشکی واعضای خدوم جامعه نظام پزشکی استان است.

دکتر محمدمحرمی ادامه داد: از دیگر رسالت های نظام پزشکی حمایت از بخش خصوصی، صدور مجوز و پروانه فعالیت پزشکان وحرف وابسته است .همچنین مسائل رفاهی، پشتیبانی و حقوقی این قشر نیازمند صیانت است و در حوزه حقوقی در قالب دادسرا ها وهیات های انتظامی، نظرکارشناسی در مورد پرونده ها بعنوان مرجع رسمی به دادگاه‌ها ودادسراها هست که در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرارمی گیرد.

 

 به گفته وی، آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی از دیگر وظایف سازمان نظام پزشکی است چرا که آموزش مداوم اعضای جامعه پزشکی لازم است تا به صورت حرفه ای وارد مجموعه درمانی شوند و بتوانند نقش حرفه ای و ارتقا حوزه سلامت را ایفا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این سازمان ۱۵۸۱عضو پروانه دار  داریم، افزود: این اعضا شامل ۴۷۰دکترای پزشک عمومی، ۲۸۵ متخصص وفوق تخصص، ۱۷۵دندانپزشک،۱۴۵ داروسازوحرف وابسته(مامائی،فیزیوتراپ،کاردرمان،گفتار درمان،ارتوپدفنی،شنوائی سنجی،تغذیه وبینایی سنجی)۵۰۶نفرمی باشد. همچنین مراکز کلینیک و پاراکلینیک نیز بخش خصوصی را تشکیل می دهند.

 

محرمی یادآور شد: 80 درصد خدمات سرپایی در بخش خصوصی رقم می خورد و اهمیت بخش خصوصی در حوزه خدمات دارویی و درمانی قابل تقدیر است چرا که این بخش در طرح تحول نظام سلامت و اپیدمی هایی که اتفاق افتاده پای کار بوده و خود را دور از بحران ندید.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمانی "مریم کلینیک" دو داروخانه در حوزه خدمت رسانی وپاسخگو بودن و تکریم ارباب رجوع دارد، گفت: وجود چنین مجموعه هایی کمک خوبی برای دانشگاه علوم پزشکی هستند و ماافتتاح این کلینیک را به فال نیک می گیریم؛ شاغلان حرف پزشکی پرچم داران اخلاق حرفه ای هستند.

 

لازم به یادآوری است در این مرکز خدمات پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مامایی، تغذیه، رژیم درمانی، روانشناسی، پوست و مو، طب سنتی، اطفال و نوزادان، خدمات بالینی، تزریقات و ویزیت در منزل با کادر ماهر و مجرب ارائه خواهد شد.ودر خاتمه برنامه افتتاحیه، لوح یادمان راه اندازی درمانگاه شبانه روزی مریم در آستانه ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) وهفته نکو داشت مقام زن ومادر به تحریرو امضاء حاضرین به یادگار  رسید.

پایان پیام/73

نظر شما