شناسهٔ خبر: 52096226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» به خط پایان رسید

دومین جشنواره ملی مقدس‌نما؛ بهائیت، محفل خیانت با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی مقدس‌نما؛ «بهائیت، محفل خیانت» صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی، مهرابی، مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات و جمعی از هنرمندان سراسر کشور در کرج برگزار شد‌.

از بین ۱۰۷ پوستر رسیده به جشنواره، آثار سید جواد مظفری، راضیه فلاحیان، محبوبه جوادی‌پور موفق به کسب اول تا سوم شدند.

همچنین محمود تنیده، محمدرضا حاجی ملاحسنی نیز در بخش پوستر مورد تقدیر گرفتند.

براساس این گزارش، از بین ۸۷ اثر در بخش کاریکاتور سید محمدجواد طاهری، محمود نظری و محمد علی رجبی به ترتیب نفر اول تا سوم شدند.

در این بخش امیرحسین جعفری نژادان، علی شعبانی، مهران محمد پوران و‌نازنین اسماعیل زاده شایسته تقدیر واقع شدند.

شایان ذکر است، جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» از سوی موسسه فرق و ادیان زاهدان (مفاز) با همکاری قطب های فکری - فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر و جمعی از موسسات فعال در زمینه فرق انحرافی برگزار شد.

حجت الاسلام امیرحسین کامل نواب، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ضمن عرض خیرمقدم به حضار، تأکید کرد: برای از بین بردن تفکرات بهائیت، برای روشنگری و بالابردن اطلاعات جامعه در مورد خطرات حضور بهائیت زحمات زیادی کشیده شده است، اما  آن چیزی که امروزه با مخاطب و ذائقه جامعه سازگاری دارد، بیانی فراتر از مقاله است.

وی تصریح کرد: افرادی به دام فرقه های ضاله افتاده و با تفکراتی غلط از مسیر حق، گمراه شده اند، کسانی هستند که نه با کتاب و نه با مقالات علمی برخوردی داشتند و دشمن می داند سراغ چه کسانی برود چرا که کسانی کتاب می خوانند و پیگیر مسائل علمی هستند، هیچ وقت پیرو و معین این تفکرات نخواهند بود.

حجت الاسلام کامل نواب خاطرنشان کرد: جامعه امروز برای همه اقشار جامعه حرف دارد و سنگین ترین حرف‌ها را می‌توان با بیانی شیوا و آسان برای افراد تبیین کرد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره مقدس نما در سال گذشته با محوریت انجمن حجتیه در سه بخش پوستر، کاریکاتور و موشن گرافی برگزار شد، عنوان کرد: سال جاری سال خاصی برای تشکیلات بهائیت است ازاین رودر سطح جهان اقدامات بسیاری برای بزرگداشت صدمین سالگرد فوت عبدالبهاء برگزار شد.

دراین رستا نیز تمامی مشاورین قاره ای را در شهر اسرائیل و در منطقه فلسطین اشغالی فراخوان زدند، همین تشکیلات برنامه هایی برای آینده ما رقم زده است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» تأکید کرد: سازمان های فرهنگی، دغدغه مندان و هنرمندان به گوش باشید که درآینده ای نه چندان دور اقداماتی که در این جلسه علیه نظام جمهوری اسلامی  ایران و مردم کشور به تصویب رسیده و در حال عملی شدن است که نیازمند بصیرت، بینش و آگاهی لازم است تا از این اتفاق جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به این حساسیت دومین جشنواره مقدس نما با عنوان «بهائیت محفل خیانت»، از ابتدای مهر فراخوان خود را در دو رشته پوسترو کاریکاتور اعلام کرد و در طول این مدت اتفاقات شایسته ای رقم خورد از جمله کارگاه طراحی پوستردر شیراز که جمعی هنرمندان را از اقصی نقاط کشورگردهم آورد و تحت نظراساتید هنری چون دوست محمدی، سید مهدی حسینی و استاد سید محمدرضا میری ایده پردازی کردند و در حق فرهنگ مقابله با تفکر ضاله و انحرافی و تحجر ایفای نقش کردند.

حجت الاسلام کامل نواب خاطرنشان کرد: هدف ما این است که به همه مردم و حتی پیروان این فرقه بگوییم آنچه تشکیلات بهائیت به عنوان بهائیت معرفی می کند، آن چیزی نیست که وجود دارد، در واقع بهائیت در کنار خیانت ها و جنایت هایی که در طول تاریخ انجام داده است، صفت دیگری نیز به راحتی می شود به آن استناد کرد آن تزویر است که حتی علیه پیروان خود نیز پیاده کرده است.

در پایان مطرح کرد: از سازمان ها و نهادهایی که ما را حمایت کردند، هنرمندان و هنردوستان تشکر و قدردانی داریم و امید است که بتوانیم در قدم سوم در سال آینده از محضرشان استفاده کنیم.

شایان ذکر است، جشنواره ملی «بهائیت، محفل خیانت» از سوی موسسه مفاز با همکاری سازمان تبلیغات استان البرز، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نهضت پوستر انقلاب، رهپویان یزد و جمعی از موسسات فعال در زمینه فرق انحرافی برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما