شناسهٔ خبر: 52096138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از هفت مترمربع آب از آبراه‌های شهر برازجان آزادسازی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرمنابع آب شهرستان دشتستان گفت: با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی و پس از صدور اخطاریه به عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز تعداد ۲۱ سازه به مساحت هفت هزار و ۴۴ متر مربع در ۲ آبراهه شهر برازجان آزاد سازی و مقاطع رفع انسداد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نعمت الله نجاتی روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اقدامی فراگیر به منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه های شهر برازجان، ۲۱ مورد سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه ها برچیده شد.

وی اظهار کرد: سازه‌های یاد شده همگی در حال ساخت و فاقد هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بوده که در بستر سیلابی رودخانه‌های شهر برازجان قرار داشتند.

نجاتی اضافه کرد: این سازه‌ها موجب تنگ شدگی بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

نجاتی ادامه داد: اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها و آبراه ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

نجاتی یادآور شد: در کنار فعالیت پنج  گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب می باشیم.

وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها بی تفاوت نبوده و نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام نمایند، چون تبعات چنین تخلفاتی دامن گیر همه مردم شهر خواهد بود.

نظر شما