شناسهٔ خبر: 52096034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛

خنثی‌سازی آثار تحریم‌ها با تعمیق روابط جهانی و منطقه‌ای/ هژمونی آمریکایی‌ها شکست خورد

آقازاده خنثی‌سازی آثار تحریم‌ها با تعمیق روابط جهانی و منطقه‌ای قدرت‌هایی مانند روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: هژمونی آمریکایی‌ها با ظهور پیمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

«سید علی آقا زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشور روسیه اظهار داشت: قطعا یکی از اهداف آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی خروج از برجام و اخلال در اجرای آن بود بنابراین مجددا بحث تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی را پیش کشیدند و قصد داشتند کشورمان را در یک فشار مضاعفی قرار داده تسلیم کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: از آنجا که کشور ایران ارتباط مستمر و روبه جلویی با دو کشور روسیه و چین داشته و دارد روش‌های تحریمی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها علیه جمهوری اسلامی حتی شامل بسیاری از کشورها از جمله این دو قدرت منطقه‌ای و جهانی شد.

 

آقازاده پیمان راهبردی و دو جانبه 25 ساله ایران و چین را استمرار همان رویه توسعه روابط همه جانبه اقتصادی، سیاسی و امنیتی دو کشور خواند و تصریح کرد: همین روند توسعه روابط همه جانبه و راهبردی بین ایران اسلامی و کشور روسیه هم وجود دارد بنابراین سفر رئیس‌جمهور به مسکو می‌‌تواند روند این همکاری‌ها را تسریع و توسعه دهد.

 

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در گذشته این روابط همه جانبه و راهبردی باعث شد آثار کمتری را از تحریم‌ها در این سه کشور مهم منطقه‌ای و یکسری کشورهای دیگر شاهد باشیم و امیدواریم این روابط بتواند با تدابیر جدیدتر حجم بیشتری از اثرات تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کند. 

 

وی عبور دنیای معاصر از نظام تک قطبی و یکجانبه‌ گرایی آمریکایی‌ها همزمان با تولد قدرت‌های جدید جهانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروزه به عینه شاهدیم قدرت‌های نوظهوری خاصه در شرق و جنوب شرق آسیا و حوزه آمریکای لاتین، روسیه و چین و جمهوری اسلامی ایران معرفی شده‌اند که جایگاه بسیار مهمی در معادلات جهانی و منطقه‌ای دارند. 

 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد: اعضای پیمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی از جمله پیمان شانگهای و اتحادیه‌هایی که در سطح آسیای شرقی، اوراسیا، آسیای میانه و قفقاز شکل گرفته‌اند در مقابل یکجانبه‌گرایی‌، زورگویی‌ و شیطنت‌های آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کنند و اتحاد و قدرت‌گیری آنان به معنی شکست هژمونی آمریکایی‌هاست.

 

 

پایان پیام/165

نظر شما