شناسهٔ خبر: 52095809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نجات خلیج گرگان و لایروبی کانال‌های آبرسان به‌زودی آغاز می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار گلستان گفت: نجات خلیج گرگان با محوریت لایروبی کانال‌های چپاقلی و خوزینی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران، بزودی آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی محمد زنگانه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: تلاش ما اقدام جهادی برای بهبود شاخص‌های استان است. رئیس‌ جمهور پس از سفر به روسیه در فاصله‌ای کوتاه به استان گلستان خواهند آمد که فرصتی طلایی در مسیر رشد و پیشرفت استان در حوزه‌های امور زیربنایی، بهداشت و درمان، فرهنگ، آب و خاک، اشتغال، امنیت و قضایی خواهد بود.

زنگانه گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان، اعتبارات تخصیص یافته، بیش از اعتبارات سایر استان‌ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: حفظ فضای استان و جلوگیری از حاشیه‌سازی و حفظ وحدت، اصلی پراهمیت است که وقت قابل توجهی از مدیریت 3 ماهه استان را به خود اختصاص داد.

استاندار گلستان افزود: با توجه به حضور 47 درصدی جمعیت استان در روستاها، پیشرفت و توسعه همه جانبه روستاها با استفاده از تجربیات خود استان و  پیشرفت روستا محور و محله محور در دستور کار است.

وی خبر داد: برنامه استراتژیک 1404 در 30 بخش تدوین شده و 30 برنامه در راستای توسعه استان در حال طراحی است.

زنگانه با اشاره به مشکل چندین ساله پتروشیمی گلستان گفت: پیگیر رفع مشکلات حقوقی پتروشیمی با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه بودیم و بخش قابل توجهی از آن مرتفع شده و زمینه های جذب سرمایه گذار در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فرصت های بیرونی، نظیر هلدینگ‌هایی همچون شستا و بنیادهایی همچون بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی مد نظر قرار گرفته تا زمینه تکمیل زنجیره ارزش و اشتغال را در گلستان فراهم کنند.

زنگانه تأکید کرد: صنعت استان باید در خدمت مزیت های رقابتی استان قرار گیرد؛ مثلاً تولید محصولات کشاورزی در همه جای استان و یا تولید میگو و خاویار در گمیشان با حمایت صنعتی، زمینه جلوگیری از خام فروشی و ارائه بصورت محصول نهایی، ارزش افزوده برای استان را به همراه دارد.

وی گفت: تنظیم بازار و نظارت بر کالاهای اساسی جزو اولویت های اصلی است و به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه از هرگونه شفافیت، پاسخگویی و نقد منصفانه و انعکاس فعالیت ها استقبال می کنیم و از تمام مدیران می خواهم پاسخگوی رسانه باشند، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم به عنوان یک بال در کنار مدیریت استان به توسعه آن کمک کنند و اجازه ندهند استان به حاشیه وارد شود.

وی عدم استقبال از سرمایه‌گذاران را یکی از آسیب‌های گذشته استان و گفت: هوشمندی رسانه‌ها در انعکاس اخبار، بر ورود و حضور سرمایه گذاران در استان تاثیرگذار است.

زنگانه خاطرنشان کرد: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های داخل و خارج از استان، اسپانسرهایی را برای تیم‌های ورزشی جذب کنیم و البته اخبار خوب در حوزه ظرفیت سازی ورزش استان از جمله سالن 6 هزار نفری گرگان را از زبان رئیس جمهور خواهید شنید

وی با بیان اینکه مشکل زمین بیمارستان گنبدکاووس مرتفع شده و دانشگاه مجوزهای لازم را اخذ کرده و پیگیر اخذ مجوز ماده 23 و مراحل اجرایی آن هستیم، اظهار کرد: توجه به موضوعات شرق استان به ویژه در حوزه سلامت و ایجاد دانشکده علوم پزشکی در گنبد کاووس مورد توجه بوده که منوط به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تلاش داریم مرتفع گردد

زنگانه گفت: پوشش کلی واکسیناسیون، با اقدامی جهادی و مرکز به مرکز و خانه به خانه در حال انجام است.

وی افزود: تامین آب یکی از موضوعات اساسی استان است و جلسات متعددی را تشکیل دادیم و با تعامل با وزارت نیرو و در برنامه مداخله‌ای کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، پیگیری می شود و تا تابستان آتی 250 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شهر گرگان اضافه می کنیم و البته پیگیر برنامه های میان مدت و دراز مدت آبی شهر هستیم.

زنگانه با اشاره به انتصابات و تغییرات مدیریتی اظهار کرد: اولویت ما در انتصابات ستادی استانداری و دیگر انتصابات، شایسته سالاری بود و البته در تغییرات مدیریت دستگاه‌های اجرایی برخی تغییر کردند، برخی به جمع بندی رسیدیم و استعلام آن در حال انجام است و حالت سوم پیشنهادات را به وزارتخانه دادیم اما در آنجا در حال انجام است؛ به طور کلی، گلستان در حوزه تغییرات مدیریتی جز استان‌های برتر است.

وی افزود: به دنبال پیاده سازی سند تجّمر (تجارت جهانی مبتنی بر مزیت های رقابتی) استان با تلاش بیش از 500 نفر از صاحبنظران هستیم.به دنبال تقویت ارتباط با استان‌های منگستائو قزاقستان و بالکان آباد ترکمنستان هستیم و در تعامل صورت گرفته با سفرا در تلاشیم تا سهم استان در مراودات بین‌المللی افزایش یابد.

استاندار گلستان گفت: طرح پیشگیری از سرقت را با همکاری دادگستری در دستور کار داریم اما باید ظرفیت نیروهای مردمی در همکاری با نیروی انتظامی را افزایش دهیم.

زنگانه با اشاره به مشکلات معادن استحصال ید گفت: مراحل لازم برای مدیریت پساب و چاه‌های تزریق معادن استحصال ید قطعا انجام می‌شود تا مانع ضربه بیش از پیش به محیط زیست شویم.

وی با اشاره عوارض احتمالی ناشی از حذف ارز ترجیحی بیان کرد: 7 قلم کالا از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند که دولت به دنبال بهینه سازی و ساماندهی یارانه‌ها به نفع اقشار کم بضاعت است البته اقناع سازی عمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و به 4 دهک پایین هر فردی 125 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

استاندار گلستان افزود: سهم استان گلستان در نهضت جهش ملی مسکن در 4 سال 99 هزار و 934 واحد است که استارت آن در گلستان با کلنگ‌زنی احداث 500 واحد مسکونی برای محرومین زده شده است.

زنگانه خاطرنشان کرد: طرح گردشگری آشوراده چه در داخل جزیره و چه سایت پشتیبان جز طرح‌های کلیدی استان است که اجرای آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/581/ح

نظر شما