شناسهٔ خبر: 52095758 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

تأمین معیشت یکی از مشکلات امروز طلاب است

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه گفت: یکی از مسائل مهمی که امروزه جامعه روحانیت با آن رو به رو است، دشواری‌هایی است که طلاب و اساتید حوزه در زمینه تأمین معیشت دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در نشست اساتید مدرسه علمیه معصومیه که در این مدرسه برگزار شد، ضمن تبریک ایام سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: یکی از مسائل و مشکلات مهمی که امروز جامعه روحانیت با آن روبروست دشواری‌هایی است که طلاب و اساتید حوزه در زمینه تأمین معیشت دارند.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب شرایطی برای روحانیون پیش آمد که دیگر جرأت بر تحصیل علم و مطالعه در داخل شهرها وجود نداشت و طلاب به بیرون از شهر می‌رفتند تا به مباحثات علمی و مطالعه کتب دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، خاطرنشان کرد: در آن دوران اساتید طلبه‌ها را حفظ می‌کردند و مسئولیت اساتید بسیار خطیر بود.

وی وضعیت معیشتی روحانیون و طلاب را در سال‌های اخیر از سطح متوسط جامعه نیز پایین‌تر دانست و گفت: چاره اندیشی هایی در این رابطه شده است که در آینده نزدیک نمایان خواهند شد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: ما باید خود را دنباله رو اساتید بزرگ تاریخ تشیع بدانیم؛ افرادی همچون شهید اول و شهید ثانی در اوج سختی‌ها به سر برده و علی رغم این دشواری‌ها به تولید علم پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اساتید باید پای درد دل‌های طلاب بنشینند و تسکین‌بخش دل‌های آنان باشند افزود: روش اساتید حوزه در قدیم علاوه بر تدریس، ارائه مشاوره و راهنمایی به طلاب و خانواده‌های آنان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: می‌بایست با ترویج فرهنگ تعاون در مدارس علمیه و با جمع آوری کمک‌ها جهت یاری طلاب کم بضاعت به مواسات برسیم.

وی گفت: باید در مقابل تکنولوژی جدید هوش مصنوعی به جوانان و نوجوانان کمک کرد تا در فضای مجازی دچار آسیب نشوند.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهایی که باید در حوزه‌های علمیه انجام شود تدریس جدی و عمیق اعتقادات به عنوان فقه اکبر است؛ اساتید باید به رفع شبهات روز طلاب اهتمام داشته باشند.

نظر شما