شناسهٔ خبر: 52095664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل؛

تکمیل تصفیه خانه آب اردبیل تا سال آینده

رکنا:تصفیه‌خانه جدید آب اردبیل تا یک سال آینده با تامین اعتبار لازم تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: برای احداث و راه‌اندازی تصفیه خانه آب اردبیل ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بر اساس ماده ۵۶ بودجه با مشارکت بانک ملت مصوب شده است.

نعمت سلطانی اضافه کرد:با تخصیص اعتبار لازم پیمانکار فعالیت خود را شروع کرده و درصدد هستیم هم خروجی فعلی و هم توسعه مدول دوم را تا ظرفیت تامین آب آشامیدنی ۵۵۰ هزار نفر عملیاتی کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل به افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: اگر همین روند افزایش مصرف ادامه پیدا کند ما در تأمین آب آشامیدنی اردبیل و سرعین با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی ادامه داد:تمام ظرفیت‌ها بر ای تولید و انتقال آب به شهرهای اردبیل و سرعین انجام شده هر چند منابع آب پشت سد یامچی ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما در ماه‌های اخیر تمام تلاش بر این است تا نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل فاضلاب اردبیل نیازمند هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است افزود: تامین این میزان اعتبار با کمک مسئولان استان پیگیری می‌شود.

نعمت سلطانی اعلام کرد: تاکنون ۶۷۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردبیل اجرا شده و ۵۳۰ کیلومتر شبکه هم باقی مانده که با تخصیص اعتبار لازم اجرا می‌شود.

وی ادامه داد : تاکنون ۸۰۰ میلیار ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در حال حاضر هم شبکه فاضلاب و هم خط دوم انتقال آب در اردبیل در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی چهار شهر در دستور کار است افزود:برای تامین آب شهرهای اردبیل،ثمرین،،هیر و آراللو برنامه‌های متعددی تدوین شده است .

به گفته وی، در شهر ثمرین اصلاح شبکه داخلی و احداث مخزن، در شهر آراللو حذف و مسدود شدن چاه‌ها، در هیر انتقال آب از داخل حوزه و در شهر اردبیل هم بهسازی چاه‌های موجود و تصفیه‌خانه در اولویت قرار گرفته است.

در حال حاضر ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند ولی از این تعداد، ۴۰۰ روستا با جمعیت ساکن بیش از ۳۰۰ هزار نفر با مشکل جدی کم آبی روبه‌رو هستند.

شهر اردبیل با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر دارای پنج منطقه شهری است و در حال حاضر ۴۰ درصد شهروندان آن از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و انشعابات مرتبط استفاده می‌کنند.

 

نظر شما