شناسهٔ خبر: 52095626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایزه ملی منوچهری دامغانی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: جایزه ملی منوچهری دامغانی در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ، نورالله مرادی بعد از ظهر امروز در همایش تبیین نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد اظهار داشت: این جایزه ملی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کشور در زمینه محیط زیست و طبیعت ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه گسترش سواد زیست محیطی به عنوان یک راهبرد مهم  از سوی سازمان محیط زیست پیگیری می‌شود گفت: علی رغم تمامی اقدامات انجام شده همچنان در این زمینه ضعف جدی وجود دارد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست بر ضرورت ایجاد محتواهای رسانه‌ای تأکید کرد و  گفت: محیط زیست به رسانه و تولیدات توجه ویژه دارد اما علی‌رغم این ویژگی محتوی خاصی ایجاد نشده است.

مرادی با بیان اینکه منوچهری دامغانی یکی از شخصیت‌های فعال فرهنگی در حوزه محیط زیست است گفت:  اداره کل محیظ زیست استان سمنان جایزه ملی منوچهری دامغانی را راه‌اندازی کند.

وی همچنین از اداره کل محیط زیست استان سمنان خواست افراد فعال در حوزه محیط زیست را به صورت سالانه معرفی کند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه بین‌المللی شدن جایزه منوچهری دامغانی در گام‌های بعدی و و اهداف بلند مدت برنامه‌ریزی شود افزود: باید از ظرفیت‌ هنرمندان برای حفاظت از محیط زیست بهره گرفته شود.

توانمند سازی جوامع محلی گامی مهم در راستای گسترش سواد زیست محیطی

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: توانمند سازی جوامع محلی گامی مهم در راستای گسترش سواد زیست محیطی است.

مرادی همچنین گفت: می‌توان از طرفیت جوامع محلی به ویژه ظرفیت عشایر برای حفاظت محیط زیست بهره گرفته شود.

انتهای پیام/363/ی

نظر شما