شناسهٔ خبر: 52095605 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

شکست ریف برابر نماینده یزد/ پیکانی‌ها پیروزی دور رفت را تکرار کردند

صاحب‌خبر -

خودروسازان پیکان در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال زنان پیروزی دور رفت مقابل مس را تکرار کردند و جوانان زرتشتی یزد رالی پنج سته مقابل ریف اصفهان را بردند تا تکلیف تک سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف هفته آینده مشخص شود.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته شانزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (پنج‌شنبه 30 دی‌ماه) با برگزاری پنج دیدار در شهرهای فارس، تهران (دو دیدار)، اصفهان و یزد پیگیری می‌شود.

در یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های هفته شانزدهم، تیم ریف اصفهان در یزد میهمان جوانان زرتشتی بود؛ آن هم در شرایطی که دو تیم نبرد تنگاتنگی برای تعیین تکلیف تک سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف داشتند. حساسیت بازی هفته شانزدهم از آن جهت بود که ریف اصفهان با توجه به داشتن 4 برد و 11 امتیاز و ایستادن در رتبه هشتم، در صورت پیروزی در بازی این هفته، صاحب آخرین سهمیه پلی‌آف می‌شد. اما جوانان زرتشتی یزد هرگز اجازه چنین اتفاقی را ندادند تا رالی پنج سته دو تیم درنهایت با نتیجه سه بر دو به سود میزبان تمام شود.

این درحالی بود که ریف اصفهان شروع خوبی داشت و ست‌های اول و دوم را با نتیجه 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود خود تمام کرده بود. اما یزدی‌ها از ست سوم به بازی برگشتند و انتقام باخت هفته هفتم که با همین نتیجه مشابه رقم خورده بود را از ریف اصفهان گرفتند.

در این دیدار جوانان زرتشتی یزد به ترتیب در ست‌های سوم، چهام و پنجم به امتیازات 25 بر 20، 25 بر 19 و 18 بر 16 دست یافتند.

پیش از این صعود هفت تیم سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، باریج‌اسانس کاشان، پیکان، مس رفسنجان، ستارگان فارس و مهرسان به مرحله پلی‌آف مشخص شده بود. با این حساب تکلیف آخرین سهمیه هفته آینده مشخص خواهد شد.

فائزه جعفری و زهره اعتمادی‌فر ناظران فنی و داوری این رقابت بودند که 145 دقیقه به طول انجامید. معصومه اسمعیل‌زاده و معصومه شعبانی نیز داوران اول و دوم بودند. گفتنی است ریف اصفهان در ست پنجم اخطار تاخیر گرفت.

 

** تکرار پیروزی دور رفت خودروسازان پیکان مقابل مس

خودروسازان پیکان که تا پایان هفته پانزدهم 10 برد و 30 امتیاز کسب کرده بودند، در میزبانی از مس رفسنجان در هفته شانزدهم، بار دیگر مقابل این تیم به پیروزی رسیدند. این بار اما با نتیجه سه بر یک. پیش‌تر دو تیم در هفته هفتم به مصاف هم رفته بودند و پیکانی‌ها با نتیجه سه بر صفر بر مس غلبه کرده بودند.

شاگردان نیلوفر رشیدی در دیدار این هفته در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب به امتیازهای 26 بر 24، 25 بر 21 و 25 بر 23 دست یافتند و به یازدهمین پیروزی و سی و سومین امتیاز خود رسیدند اما تغییری در جایگاه چهارمی این تیم ایجاد نشد. مس رفسنجان هم در ست دوم 25 بر 22 از حریف پیش افتاد.

رقابت دو تیم در مدت زمان 131 دقیقه انجام شد و طی آن بازیکن شماره 18 تیم مس رفسنجان کارت زرد گرفت.

مهین مومن، منیژه صادقی، ملیحه نوری و گل‌تکین پذیره به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت بازی را برعهده داشتند.

نظر شما