شناسهٔ خبر: 52095521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشکسوت فوتبال، نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی شد

مشهد- ایرنا- با پیگیری شورای هماهنگی پیشگیری از اعتیاد، محسن قهرمانی، داور بازنشسته فوتبال به عنوان نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

وی روز پنجشنبه در حاشیه ساخت برنامه تلویزیونی با موضوع نقش ورزش و افراد مشهور در پیشگیری از اعتیاد به خبرنگار ایرنا گفت: گرایش به اعتیاد در جامعه رو به افزایش بوده و سن اعتیاد نیز رو به کاهش است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم این امر تنزل جایگاه و ارزش نهاد خانواده است چرا که در گذشته خانواده جایگاه خاصی داشت و پدرسالاری و مادرسالاری و حتی برادرسالاری وجود داشت اما امروزه جایگاه پدر و مادر در خانواده تنزل یافته و تبدیل به فرزند سالاری شده است به همین دلیل مدیریت خانواده به درستی صورت نمی‌گیرد و فرزندان درک درستی از خانواده ندارند که این امر یکی از عوامل سست شدن پایه و اساس خانواده است.

این کارشناسی ارشد تربیت بدنی ادامه داد: همچنین مشکلات اقتصادی و تورم از دیگر دلایل است و پدر و حتی مادر خانواده مجبورند ۲ یا سه نوبته کار کنند تا بتوانند از پس مخارج زندگی خانواده خود برآیند به همین دلیل دیگر نمی‌توانند برای فرزندان وقت بیشتر بگذارند و به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانند وقتی برای تربیت و آموزش فرزندان خود صرف کنند.

وی گفت: برای آگاه سازی مردم از عوارض و خطرهای اعتیاد، همکاری با شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر، برقراری ارتباط و تعامل دوستانه با هیات‌های ورزشی، ورزشکاران و چند تن از کارخانه داران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، برگزاری مسابقات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهر و مناطق پر خطر با هدف پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه های در دست اقدام خواهد بود.

قهرمانی افزود: به منظور برقراری ارتباط بین مساجد و هیاتهای ورزشی می‌توان با مشارکت شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و سازمان رسیدگی به امور مساجد، مساجد فاقد امکانات ورزشی را تجهیز و فعال کرد و با برگزاری برنامه‌های مشارکتی ورزشی و فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد اقدامات خوبی انجام داد. 

وی ادامه داد: پیام من به جوانان این است ارزش و جایگاه والدین را در نهاد خانواده حفظ کنند و در راستای ارتقای علم و آگاهی و استقلال و افزایش اعتماد به نفس خود در رسیدن به خودمراقبتی و پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند و والدین نیز در مدیریت درست خانواده تلاش بیشتر داشته باشند و وقت بیشتری برای ارتباط دوستانه و تربیت فرزندان خود بگذارند و شرایط را برای ایجاد استقلال مالی و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس آنان فراهم کنند.

قهرمانی گفت: افرادی که در حیطه ورزش فعالیت دارند و افراد مشهور در حوزه ورزش که جایگاه مردمی دارند می توانند تاثیر مثبتی در پیشگیری از اعتیاد جوانان داشته باشند. بنابراین از ورزشکارانی که جایگاه اجتماعی و مردمی خوبی دارند می‌خواهم در این حوزه ورود کنند تا در کنار یکدیگر و با مشارکت هم در این امر مهم هم افزایی داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال، نخستین سفیر پیشگیری از اعتیاد در خراسان رضوی شد

شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ، در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد، استفاده از افراد مشهور و چهره های سرشناس استان را در دستور کار قرار داده است.

در این راستا امروز به همت شورای هماهنگی پیشگیری و مباره با مواد مخدر و با همکاری صدا و سیمای استان خراسان رضوی، اولین سفیر فرهنگی و ورزشی پیشگیری از اعتیاد با ساخت برنامه تلویزیونی با موضوع نقش ورزش و افراد مشهور در پیشگیری از اعتیاد، معرفی شد.

نظر شما