شناسهٔ خبر: 52095310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰ درصد از مدارس استان فارس باید تخریب و بازسازی شود

گروه استان‌ها - در راستای عدالت آموزشی و تربیتی و محرومیت‌زدایی واحد آموزشی ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در روستای کرونی شیراز کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آماری که در مردادماه سال گذشته اعلام شده سرانه فضای آموزشی در استان فارس 5.2 مترمربع است که این سرانه آموزشی مقدار اندکی از میانگین کشوری بیشتر است اما با سرانه استاندارد که 8 مترمربع است، فاصله دارد. 

در حال حاضر در کلانشهر شیراز و برخی از شهرستان‌های بزرگ کمبود فضای آموزشی وجود دارد و به تبع آن در برخی از مناطق روستایی فضاهای آموزشی با تعداد دانش‌آموز کم مورد استفاده است یا به طور کامل خالی شده است.

به همین منظور عدالت آموزشی و رفع محرومیت در این زمینه همواره مورد تاکید مسئولان استان فارس به ویژه متولیان امر آموزش و پرورش بوده است. امروز در راستای عدالت آموزشی و تربیتی و محرومیت‌زدایی واحد آموزشی 12 کلاسه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در روستای کرونی شیراز کلنگ‌زنی شد.

محمد خلیل عسگری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس این کلنگ‌زنی را آخرین مدرسه خشتی آموزش و پرورش ناحیه 3 عنوان کرد که به نام شهدای روستای کرونی و با گرامیداشت شهید مرتضی جاویدی است.

این واحد آموزشی با مساحت 1800 متر عرصه و 1220 مترمربع زیربنا ساخته می‌شود که 12 باب کلاس به کلاس‌های درس استان فارس اضافه می‌کند علاوه بر آن در رفع محرومیت آموزشی روستای کرونی نقش مهمی دارد.

وی همچنین در حاشیه این کلنگ‌زنی به بازگشایی مدارس اشاره و عنوان کرد: برنامه ما بر مبنای شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا است، هفته گذشته در جلسه‌ای وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش بر رعایت دستورالعمل‌ها و آموزش حضوری برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و اهمیت بالایی که آموزش حضوری دارد تاکید شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس افزود: بر این اساس کلاس‌ها به صورت حضوری با تصمیم‌گیری که شورای مدارس انجام می‌دهند، باز می‌شود.

براساس آنچه در شورای آموزش و پرورش استان فارس مطرح شد در استان فارس 5104 کلاس غیر استاندارد وجود دارد که نیاز به باز احداث یا مقاوم‌سازی دارند و سرفراز موصلی، مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز امروز از نیاز به تخریب و بازسازی 10 درصد از فضاهای آموزشی خبر داد.

به گفته وی در کل استان 7 هزار و 800 فضای آموزشی وجود دارد که 10 درصد آن نیازمند تخریب و بازسازی است و 3 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یکی از طرح‌های آموزش و پرورش برای کاهش این نیازمندی‌ها مشارکت مردم در ساخت مدارس است که پویشی به نام آجر به آجر را راه‌اندازی کرده و موصلی درباره این پویش در استان فارس نیز گفت: از ابتدای اجرای این طرح قریب به 7 هزار نفر در استان فارس در این طرح مشارکت کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با بیان اینکه در این طرح بیش از یک میلیارد تومان جمع‌آوری شد، افزود: این مبلغ برای یک فضای آموزشی در یک شهرستان محروم فارس هزینه شد و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

موصلی همچنین به ایمن‌سازی مدارس اشاره و  از جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس در دو سال اخیر با اعتبار 80 میلیارد تومان خبر داد  که طرح جدید آن نیز کمتر از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس خاطرنشان کرد: در این طرح بخاری دیواری‌های تمامی مدارس استان فارس نیز با اعتبار 60 میلیارد تومان جمع‌آوری می‌شود.

موصلی با اشاره به کلنگ‌زنی واحد آموزشی روستای کرونی گفت: ناحیه 3 شیراز یکی از نواحی است که باید سرانه فضای آموزشی آن بیشتر شود چراکه از میانگین استانی پایین‌تر است.

مدیرکل نوسازی مدارس در استان فارس اعلام کرد که برای کم کردن فاصله این ناحیه آموزشی با میانگین استانی 36 پروژه عملیات اجرایی به صورت همزمان در این ناحیه آغاز شده که بخشی کامل و بخشی در حال تکمیل است.

انتهای پیام/424/ی

نظر شما