شناسهٔ خبر: 52095264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری اصفهان:

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در ۷ نقطه استان/ فعالیت ۷۴ دهیار زن در اصفهان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری اصفهان از تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در هفت نقطه این استان خبر داد و گفت: کارگروه پیشرفت و حمایت از روستاها را تشکیل دادیم تا با بهره‌مندی از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد حرکت‌های نو را عملیاتی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید جوهری امروز _پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه_ در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان که با موضوع «فرصت‌ها و تهدیدهای استان در حوزه مدیریت شهری و روستایی و نقش شوراها در ایجاد توسعه پایدار» در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در استان اصفهان بیش از دو هزار نقطه سکونت گاهی وجود دارد که ۹۳۵ نقطه دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است و روستا شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای شوراهای روستاها در استان جمعیت چهار هزار نفری را تشکیل می‌دهند، افزود: این عدد نشان دهنده میزان مشارکت روستاییان در توسعه استان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری اصفهان از فعالیت ۶۶۰ دهیار در استان خبر داد و تصریح کرد: از مجموع این افراد ۷۴ دهیار زن فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که باید با ایجاد هم افزایی در راستای عمران و آبادی روستاها حرکت کنیم، ادامه داد: محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های درآمدزا از اولویت‌های دفتر امور روستایی و شورای اسلامی استانداری است و سعی کردیم با توسعه کسب و کار و اشتغال در روستاها کیفیت زندگی روستاییان را افزایش داده و هویت روستاها را بازیابی کنیم.

جوهری از تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز در هفت نقطه استان خبر داد و گفت: کارگروه پیشرفت و حمایت از روستاها را تشکیل دادیم تا با بهره‌مندی از بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد حرکت‌های نو را عملیاتی کنیم.

نظر شما