شناسهٔ خبر: 52095227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مدیریت شهری به منابع درآمدی و قانونی اِشراف ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش‌ها در مدیریت شهری نبود اشرافیت لازم به منابع درآمدی و قوانینی است که می‌تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در جلسه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های استان در حوزه مدیریت شهری و نقش شورا‌ها در ایجاد توسعه پایدار که با حضور رؤسای شورا‌های استان برگزار شد، گفت: یکی از چالش‌ها و تهدیدات که ما بعضاً به آن توجه نداریم این است که به منابع درآمدی و یا قوانینی که می‌تواند به پیشرفت و رفع مشکلات ما در حوزه‌های شهری و روستایی کمک کند، اشرافیت لازم را نداریم.

برای مثال اینکه قانون بودجه چه ظرفیت‌هایی دارد یا برنامه پنج ساله یا امثالهم… حداقل هفت- هشت مورد قوانین دائمی و پنج ساله و…وجود دارد که اِشرافی بر ظرفیت‌های آن‌ها نیست.

حاجی‌دلیگانی می‌گوید باید از فرصت و شرایط امروز استفاده کرد. از تعاملی که اکنون در نوع ساختار کشور بین قوه مجریه، مقننه و قضائیه وجود دارد باید استفاده کامل در جهت خدمت به مردم داشته باشیم، این همه شهید دادیم این نظام به راحتی به وجود نیامده است. قبل از انقلاب ما کجا بودیم و به کجا رسیدیم؟ شهدا ما را به این جایگاه رساندند و مردم مطمئن باشند که دنبال کارشان هستیم این یک فرصت استثنایی است.

به گفته نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی اکنون طرحی را در مجلس دنبال می‌کنیم که بار مالی هم دارد، اما در وزارت کشور دو قسمت وجود دارد که یکی حاکمیتی و دیگری غیرحاکمیتی است که شورا‌های اسلامی را در برمی‌گیرد؛ از این رو به دو وزارت خانه نیاز است، زیرا شهردار‌ها این احساس را دادند که در سطح دولت و کشور کسی از حقوق آنان دفاع نمی‌کنند.

نبود برخی امکانات برای مثال اتوبوس‌های شهری مناسبی که در شهر اصفهان در زمستان‌ها گرم است  در برخی شهرستان‌ها باعث احساس تبعیض می‌شود. بخش میمه الان نسبت به اول انقلاب جمعیت نصف شده است. تبعیض باعث انتقال جمعیت می‌شود.


انتهای پیام/م

نظر شما