شناسهٔ خبر: 52095083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بازرگان:

مرکز تحقیقات آهن در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان تأسیس می‌شود

معاون نوآوری و رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: مرکز تحقیقات آهن به‌زودی راه‌اندازی در این سرای‌نوآوری تأسیس خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سیرجان، امیررضا بازرگان در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با علی محمودآبادی مدیرعامل شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل گهر اظهار کرد: برای تأسیس شتاب‌دهنده در سرای نوآوری این واحد دانشگاهی درخواست تأسیس مرکز تحقیقات آهن را کرده‌ایم که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد. این تداوم‌دهنده ارتباط ما با صنعت خواهد بود. برنامه امروز واحد سیرجان در شهرستان افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان است، برای نمونه در اصفهان بیش از یک هزار و ۵۰۰ شرکت فعال هستند و ما نیز باید در این حوزه با توان مضاعف توسعه این‌گونه فعالیت‌ها را دنبال کنیم.

وی افزود: همت همه این است که سیرجان شهر صنعتی قوی در کشور شود و به‌عنوان قطب تولید و ساخت و مهندسی معکوس مطرح شود. در سرای نوآوری فولاد با توجه به زیرساخت‌های که مهیا کردیم از همه ایده‌ها و استارت‌آپ‌ها حمایت خواهیم کرد. در بحث حمایت از استارت‌آپ‌ها امید داریم که شرکت‌های صنعتی نیز ورود کنند و یاری‌رسان باشند. یکی از فعالیت‌های که در حال پیگیری آن هستیم، ایجاد شتاب‌دهنده که مورد نیاز دانشگاه و صنعت است.(بیشتر بخوانید)

معاون نوآوری و رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در کنار صنعت خواهد ماند و با توان علمی و شرکت‌های فناور و خلاق این کار را انجام خواهیم داد. این تجربه بهره‌برداری که شرکت نظم آوران و مجموعه گل گهر دارند، تجربه شگرفی است که باید به سایر شرکت‌ها منتقل شود. در راستای همکاری‌های دو جانبه در خرداد سال ۱۴۰۱ در نمایشگاه رویداد گام دوم دانشگاه، ظرفیت‌های شرکت‌های معدنی و صنعتی را به نمایش می‌گذاریم.


دستگاه‌های پیشرفته در اندازه تکنولوژی دنیا طراحی و تولید خواهیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان نیز گفت: مبنای حرکت در دانشگاه آزاد اسلامی بنا بر ابلاغیه سازمان مرکزی، ریل‌گذاری و توسعه در مسیر آموزش محوری و مسئله محوری است. تلاش برای حل مسائل صنعت و تبدیل به یک دانشگاه جوار صنعت شدن همواره ادامه داشته و خواهد داشت.

علی یعقوبی‌پور مطرح کرد: در طرح کنسرسیوم ساخت و تولید، ۲۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی پای کار صنعت برای تولید و مهندسی معکوس و کمک به صنعت ایستاده‌اند و در هم‌افزایی انجام‌شده، دبیرخانه این کنسرسیوم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان راه‌اندازی شده و این همت عالی، منجر به استفاده از ظرفیت ۲۳ واحد علمی در راستای حل مسئله‌های مورد نیاز صنعت خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان مطرح کرد: در کنار موضوع کنسرسیوم، پروژه‌های علمی و تحقیقاتی را نیز در دستور کار داریم. برای نمونه در سرای نوآوری توانستیم دستگاه‌های پیشرفته و در لبه تکنولوژی دنیا برای موضوعات مشکل‌ساز صنعت طراحی و تولید کنیم که این مایه مباهات و افتخار است.

شرکت نظم آوران در حوزه ساخت تجهیزات بومی به دانشگاه اعتماد دارد

مدیرعامل شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل گهر نیز بیان کرد: شرکت نظم آوران در حوزه ساخت تجهیزات بومی و مهندسی معکوس به دانشگاه اعتماد دارد و این دیدار قطعاً فتح بابی در همکاری‌های مستمر در افق توسعه‌ای شرکت و جامعه نخبگانی خواهد بود.


علی محمودآبادی ادامه داد: ذهنیت ما تأمین زیرساخت‌هایی است که بتوانیم خدمات بیشتری را فراهم کرده و توسعه دهیم، بتوانیم در خدمت مردم باشیم و در مباحث مهمی مانند آموزش و مهندسی معکوس از این ظرفیت قوی نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

نظر شما