شناسهٔ خبر: 52095069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: حضور میدانی در بین شهروندان سیاست دولت سیزدهم است

خمین - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حضور در بین شهروندان و اقشار مختلف نظیر فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سیاست دولت سیزدهم و ابلاغ شده به تمام دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی وابسته به دولت است.

صاحب‌خبر -

" فرزاد مخلص الائمه " روز پنجشنبه در نشست با امام جمعه شهرستان دلیجان تصریح کرد: عمده صنایع در شاخه‌های بخش خصوصی و دولتی فعال است و این بخش با صنایع کوچک و متوسط استان را به سمت جلو می‌برد و زمینه رشد و توسعه اقتصاد استان را ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: تا افق بسیار بلند نمی‌توانیم صنعتی با جمعیت چهار هزار و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قواره‌های پتروشیمی و ماشین سازی را در کشور ایجاد کنیم.
استاندار مرکزی تصریح کرد: این صنایع مربوط به دهه های گذشته است و در تاریخ اقتصاد کشور تکرار نمی‌شوند.
مخلص الائمه گفت: اشتغال در بستر صنایع خرد و متوسط شکل خواهد گرفت و این‌ها جمعیت‌های ۱۰هزار، ۲۰ هزار تا یک میلیون اشتغال سراسر کشور از مشاغل خانگی تا مشاغل صنعتی موثر مانند فرش می‌شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی قطب صنعتی کشور است، افزود: دلیجان و ساوه قطب‌های درون استان هستند.
استاندار مرکزی همچنین بر عدم تمرکز صنایع در مرکز استان تاکید کرد.
مخلص الائمه ادامه داد: حدود ۴۸ درصد جمعیت استان مرکزی در مرکز استان و بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت در شهرستان‌ها است و به همین نسبت نیز مسائل در ۱۲ شهرستان اصلی پخش است.
مقام عالی دولت در استان مرکزی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و معضلات شهرستان‌ها باید از نزدیک و در بازدیدهای میدانی مورد بررسی قرار گیرند.
مخلص الائمه افزود: در مدت حضور به‌ عنوان استاندار مرکزی تلاش خواهم کرد از شهرستان‌ها بازدید مستمر داشته باشم.
استاندار مرکزی گفت: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی است و تلاش می شود، زمان حضور در شهرستان‌ها به شکل عادلانه تنظیم شود.
مخلص الائمه ادامه داد: دولت سیزدهم کشور را با رشد اقتصادی پایین، تورم بالا و بدهی‌های متعدد تحویل گرفت.
نماینده عالی دولت در استان مرکزی گفت: بالغ بر ۸۷ هزار تا ۹۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد و بیش از ۲ تا سه دهه بودجه کشور باید برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شود.
مخلص الائمه با تاکید بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام تصریح کرد: طرح جدیدی در کشور تعریف نمی‌شود مگر اینکه ملاحظات اقتصادی، میدانی و اجتماعی خاصی داشته باشد.
وی بیان کرد: برخی پروژه‌ها نظیر کتابخانه مرکزی و بیمارستان‌ در استان مرکزی تبدیل به طرح تاریخی شدند و بودجه حوزه راه‌های ارتباطی نیز اندک است.
استاندار مرکزی گفت: اولویت بندی طرح‌ها با مشورت مسئولان استانی و محلی یکی از اهداف سفرهای مدیران استانی و حضور اعضای هیات دولت در شهرستان‌ها است.
مخلص الائمه ادامه داد: برای برخی اقدامات نظیر طرح رتبه بندی معلمان باید در سطح ملی و قوا تصمیم گیری شود و برخی اقدامات را می توان در سطح استان برنامه ریزی کرد.
وی خاطرنشان کرد: استاندار وظیفه پارو زدن قایق دستگاه های اجرایی استان را برعهده ندارد.
استاندار مرکزی افزود: فرمانداران، مدیران کل، بخشداران و دستگاه‌های اجرایی باید کارهای خود را به موقع انجام دهند و سرریز مشکلات شهرستان به استانداری نباشد چراکه استاندار سکان دار و هدایت گر در سطح کلان است.
مخلص الائمه با اشاره به شکل‌گیری نارضایتی عمومی و ریشه دار در مردم، اظهار داشت: ریشه مشکلات کشور در ناکارآمدی نظام اداری فرتوت، بیمار، دیوان سالار و بروکراسی است که از آن انتظار تحول داریم.
وی تصریح کرد: روش‌های مدیریت حکمرانی، نیروی انسانی، ساختارها و فرآیندها این نظام اداری را متحول می کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: انتظار می‌رود اصلاح نظام اداری با ظرفیت نیروی جوان دانش آموخته هدایت و اصلاح شود.
وی ادامه داد: ترویج نا امیدی در بین شهروندان به ویژه جوانان حرام است چرا که سبب بی انگیزگی و مانعی برای پیشرفت است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دلیجان شهر صنعت، سازندگی و مردم پر تلاش است.
حجت الاسلام " علیرضا سلیمی " ادامه داد: صنایع این شهرستان ۱۰۰ درصد غیر دولتی است و دولت تسهیل گر صنایع در این خطه از کشور است.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران دلیجان می‌توانند منبع نشر معارف در منطقه و گسترش معنویت، ادب و اخلاق در جامعه باشند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در میدان حضور دارد و سفرهای استانی رئیس جمهور و کارگزاران دولت در روزهای پنجشنبه و جمعه گواه آن است.
حجت الاسلام سلیمی اظهار داشت: دولت دوازدهم ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی ماهیانه در داخل کشور و هفت میلیارد دلار بدهی خارجی بر جای گذاشت.
وی گفت: صادرات ۴۰ درصدی و درآمدها امیدوار کننده هستند.
امام جمعه دلیجان نیز در دیدار با استاندار مرکزی گفت: این شهرستان گلوگاه چند استان است و این موقعیت آسیب‌هایی را برای این خطه داشته است.
حجت الاسلام " غفوری" ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی و امنیتی در دلیجان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با تبریک ایام الله دهه فجر افزود: دشمن به دنبال دلسردی مردم و فاصله نسل جوان با انقلاب است.
حجت الاسلام غفوری، دهه فجر را بهترین فرصت برای خنثی سازی نقشه‌های دشمنان دانست و گفت: اجرای برنامه‌های شاد و معنوی در شرایطی که مردم درگیر کرونا و اخبار حوادثی نظیر سیل و زلزله هستند، ضروری است.
وی افزود: در آستانه سال جدید برخی فرصت طلبان با احتکار میوه به دنبال گران کردن میوه شب عید هستند.
امام جمعه دلیجان اظهار داشت: راه‌اندازی میدان تره بار در این شهرستان به ویژه شهرک‌ها ضروری است تا مردم برای تهیه میوه دچار مشکل نشوند.
حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه مصلی دلیجان ۱۵ سال نیمه تمام مانده، گفت: ستون‌های این بنا درحال تخریب است و برای تکمیل آن به کمک نیاز داریم.
وی افزود: مسجدالرضا نیز یکی از طرح‌های نیمه تمام دلیجان است و قبل از شیوع کرونا میزبان صدها نمازگزار بود.
امام جمعه دلیجان با اشاره به سکونت اتباع بیگانه در این شهرستان تصریح کرد: احداث شهرک مهاجرین برای اتباعی که از همسایگان کشور ما هستند و نظام آنها را پذیرفته در دلیجان ضروری است.

نظر شما