شناسهٔ خبر: 52094611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعزام‌های خدمت سربازی از آذربایجان شرقی ۳۰ درصد بیشتر شده است

تبریز- ایرنا- معاون وظیفه عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حمایت از سربازان وظیفه و به خصوص سربازان متاهل و دارای فرزند، گفت: با افزایش حقوق سربازان ۳۰ درصد اعزام‌های استان افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ ابراهیم امرانی روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه پیامک دعوت به خدمت به ۳۰ هزار مشمول غایب سربازی در استان ارسال شده است، گفت: این افراد شامل تمام مشمولان متولد سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۲ هستند که به عناوین مختلف تاکنون نتوانستند تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات جدیدی از سوی سازمان نظام وظیفه برای مشمولان غایب استانی در نظر گرفته شده است، افزود: محل آموزش مشمولان غایب در داخل استان خواهد بود و ادامه خدمت آن‌ها نیز در شهرستان‌های محل سکونت انجام می‌شود.

سرهنگ امرانی ادامه داد: به ازای تاهل، دو ماه و به ازای هر فرزند، سه ماه کسرخدمت لحاظ می‌شود و اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی از طریق بانک‌های عامل با هماهنگی استانداری به سربازان وظیفه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در خصوص موضوع امریه نیز اظهار کرد: در قانون اساسی پیش بینی شده است که تمامی وزارتخانه‌ها و ارگان‌های غیرنظامی می‌توانند تعدادی از نیازمندی‌های خود را در قالب سربازان تامین کنند و برای این امر از طریق ستاد کل، سهمیه‌ای در اختیار هر ارگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فردی که دنبال امریه سربازی است، باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری داشته باشد و حتما باید برای گرفتن امریه به سازمانی که سرباز نیاز دارد، مراجعه کند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان شرقی گفت: مدت زمان امریه سربازی بر خلاف سایر خدمت‌ها تحت هر شرایطی برابر ۲۴ ماه است.

سرهنگ امرانی گفت: مشمولان سربازی استان جهت پرسش سوالات خود در رابطه با سربازی، می‌توانند با تلفن گویای ۰۹۶۴۸۰ یا تلفن دفتر ارتباطات مردمی استان به شماره ۰۴۱۲۱۸۲۲۴۰۹ تماس بگیرند یا به سایت اینترنتی vazife.police.ir مراجعه کنند.

نظر شما