شناسهٔ خبر: 52094265 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

افزایش دزدی شبانه دریچه های فلزی!

همشهری آنلاین

افزایش آمار سرقت دریچه‌های فلزی در محدوده منطقه۱۸، جان رهگذران و رانندگان را به طور جدی تهدید می کند. موضوعی که باعث شده مسئولان فنی و عمران شهرداری به صورت۲۴ ساعته درحالت آماده باش باشند و نسبت به رفع خطرات احتمالی اقدام کنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بیشتر دریچه هایی که در سطح شهر وجود دارد، از جنس آهن و چدن است و به همین دلیل بیشتر سرقت می شوند. به گفته معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۸، اکثر این نوع سرقت ها شبانگاه و زمان خلوتی خیابان ها اتفاق می افتد. عباس فرشادیان، با اشاره به سابقه سرقت دریچه های شهری در این محدوده و همچنین مناطق همجوار گفت: «با اینکه درسنوات گذشته مسئله دزدی دریچه های فلزی مطرح بوده، اما متاسفانه اقدام اصولی برای رفع سرقت اینگونه تجهیزات شهری انجام نشده است».

معاون فنی و عمران شهردار منطقه۱۸ با اشاره به اینکه دریچه هایی که در شهر وجود دارد مربوط به ارگان های خدمات رسان مختلف از جمله شهرداری، آب و فاضلاب، آتش نشانی و... است، گفت: «بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت دریچه های فاضلاب، تغییر جنس آن به مواد بادوام و محکم تر از نوع کامپوزیت است تا معتادان، کارتن خواب ها، ضایعات جمع کن ها، چشم داشتی به سرقت این به اموال شهری نداشته باشند».

وی اضافه کرد: «به نظر می رسد که مشکلات اقتصادی و همچنین افزایش قیمت ضایعات فلزی باعث شده تا امسال نسبت به سال گذشته سرقت دریچه های فلزی افزایش پیدا کند. درسال گذشته شاید در هرماه بین ۷ الی ۹ پیام شهروندی در زمینه سرقت دریچه ها ثبت می شد، اما امسال این آمار به ۱۵ تا ۲۰ مورد در ماه رسیده است».

فرشادیان ادامه داد: «شهرداری حسب وظیفه ذاتی و خدمات رسانی مناسب به مردم در صحنه حضور دارد. مثلا برای جلوگیری از حوادث تلخی مثل افتادن شهروندان در چاله و گودال معابر و خیابان ها درحالت آماده باش کامل هستند. کارشناسان فنی با حضور در محل، ابتدا با نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی رفع خطر کرده و سپس با توجه به نوع دریچه سرقت شده نسبت به مرمت و پوشاندن آن اقدام می کنند».

جالب اینکه سارقان هرکیلوگرم ضایعات چدنی را بین۱۲ تا ۱۵ هزار تومان می فروشند و در مقابل شرکت های خدمات رسان از جمله شرکت فاضلاب برای خرید و جایگزینی هر دریچه نو تا ۵۰ برابر قیمت فروش دریچه های سرقتی هزینه می کند.

نظر شما