شناسهٔ خبر: 52094156 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

پیام جدید برجام به قیمت دلار/ خریداران وارد بازار شدند؟

قیمت دلار روز گذشته بر مدار صعود قرار گرفت اما معامله گران قیمت دلار، بازار ارز امروز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه،قیمت دلار روز گذشته بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی روز چهارشنبه ۲۲۰ تومان گران شد و به ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان رسید.  

پیام جدید برجام در بازار دلار ایران


روز گذشته  بار دیگر اخبار مذاکرات هسته ای در بازار دلار برجسته بود. وزیر امور خارجه آمریکا درباره برجام گفته بود که ایران در مذاکرات به دنبال گرفتن تضمین از آمریکاست ولی در نظام ما،  نمی‌توان چنین ضمانت سخت و سریعی ارائه کرد. همین امر عاملی برای برجسته کردن جو  خرید دلار شد.  

در کنار اخبار برجامی  اظهارات عبدالناصر همتی هم در بازار ارز مورد توجه معامله گران قرار گرفت.   رییس پیشین بانک مرکزی عنوان کرد که اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. به گفته همتی، در اثر فشار دولت به منابع بانک‌ها، در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به پایه پولی افزوده شده است. معامله گران ارزی با اشاره به این صحبت ها و برجسته کردن نگرانی های تورمی خود تا حدی جو خرید را در بازار شکل دادند.

معامله گران بازار دلار معتقدند که در صورتی که جو خرید در بازار ادامه پیدا کند، احتمال دارد که در روز جاری، اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومانی برود. اگر قیمت دلار به بالای محدوده یاد شده نرود، می توان گفت که افزایش قیمت این ارز در روز چهارشنبه هیجانی بوده است.

اما معامله گران قیمت دلار ،  بازار ارز امروز  پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟  

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی  دیشب بر روی ۷ هزار و ۵۴۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز  چهارشنبه ۵۰ تومان  افت کرده بود. قیمت طلایی درهم نیز  شب گذشته بر روی ۷هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

 قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۷ هزارو ۹۲۰ تومان قرار گرفت که  نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب ۱۵۰ تومان   افزایش را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی  سه شنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۷ هزار و ۷۷۰ تومان قراد داشت. بنابراین  معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ را  صعودی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار   ۲۷ هزار و ۲۴۰ تومان اعلام شد که نسبت به قیمت سه شنبه شب ۱۵۰ تومان  رشد  کرده بود.  

سه شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار  بر روی ۲۷ هزار و ۹۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال   افزایش قیمت دلار  رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز  پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰  گران می شود./اقتصادنیوز

نظر شما