شناسهٔ خبر: 52093988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشدید سرکوب معترضان سودانی در سایه عمیق‌تر شدن روابط خارطوم-تل‌آویو

همزمان با سفر هیأت موساد به خارطوم، سرکوب و بازداشت معترضان سودانی نیز شدت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز چهارشنبه (دیروز) یک هیأت اسرائیلی و یک هیأت آمریکایی وارد خارطوم شدند تا با مقامات سودان درباره بحران کنونی این کشور گفت‌وگو کنند.

هیأت اسرائیلی روز گذشته پس از توقفی کوتاه در فرودگاه شرم‌الشیخ مصر، وارد خارطوم شد.

روزنامه «القدس العربی» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که سفر هیأت موساد به خارطوم به درخواست اسرائیل صورت گرفت و این هیأت در بدو ورود به فرودگاه خارطوم مورد استقبال «عبدالرحیم دقلو» معاون فرمانده نیروهای واکنش سریع قرار گرفت و پس از ان نیز این هیأت با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) معاون البرهان دیدار کرد.

این منبع همچنین به نشست سه‌جانبه بین رهبران حاکم سودان و هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی برای بررسی پرونده‌های امنیتی اشاره کرد.

از سوی دیگر نافرمانی مدنی و تعطیلی جاده‌ها برای دومین روز متوالی در خارطوم ادامه داشت و نیروهای پلیس سودان تعدادی از اعضای کمیته‌های مقاومت را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی سودان همچنین تعدادی از موانع در شهرک ام‌درمان واقع در غرب خارطوم را برچیدند که در جریان آن یک نفر نیز به ضرب گلوله این نیروها کشته شد.

عبدالفتاح البرهان ۲۵ اکتبر سال گذشته با بازداشت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و شماری از مسئولان، مانع انتقال قدرت به غیرنظامیان شد و از آن زمان تاکنون فعالان سودانی درخواست حکومت مدنی و دموکراتیک را شدت بخشیده‌اند.

انتهای پیام/ص

نظر شما