شناسهٔ خبر: 52092405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین:

غزه امروز در امپریالیسم رسانه ای قرار دارد

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین گفت: امروز امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا نمی‌گذارد مظلومیت مردم فلسطین انعکاس پیدا کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت الاسلام محمدحسن اختری  گفت: امیدواریم شهرداران و استانداران ما تلاش کنند بین برخی شهر‌ها و غزه خواهر خواندگی به وجود آید و تلاش کنند تا در هر شهر، منطقه، میدان و خیابان و مدرسه‌ای به نام غزه نام‌گذاری شود؛ مردم ایران و فلسطین باید بیشتر با هم ارتباط داشته باشند و مودت در بین آنان بیشتر شود و همکاری بین ایران و فلسطین روز به روز گسترش یابد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، شامگاه ۲۹ دی ماه در همایش روز غزه که در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: بحث اول در خصوص فلسطین و مقاومت مربوط به پیروزی‌هایی است که در تاریخ ما و عصر حاضر در غزه مشاهده می‌کنیم؛ در واقع این دوره از زندگی ما دورانی است که ما شاهد تحقق سنت‌های الهی هستیم.

یکی از سنت‌هایی که خدا در قرآن بر آن تاکید کرده، سنت مقاومت است که یک سنت طبیعی است؛ خداوند به صورت طبیعی به هر موجودی از سنگ و نباتات گرفته تا حیوانات و انسان، این سنت مقاومت را عطا کرده است؛ خداوند متعال در آیات متعدد نیز برای مقاومت آثار و نتایجی را قرار داده است.

اختری گفت: یکی از نتایج مقاومت، رسیدن به پیروزی است؛ انقلاب اسلامی سال ۵۷ نیز نتیجه مقاومتی بود که ملت ما از خود نشان داد آن پیروزی امروز به بار نشسته و انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است و این یکی از آثار مقاومت است که خداوند به ما نشان داد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین معتقد است،  آن زمان که همه کشور‌ها در مقابل ملت مسلمان و غیور ایران ایستادند، خدا با کمترین امکانات پیروزی را به آنان عنایت کرد؛ همچنین پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان در جنگ‌های ۵۲ روزه، ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و ۲ روزه نیز پیروزی‌های بسیار عظیمی بودند.

بیشتر بخوانید

دشمن امروز به مرز نتوانستن رسیده است/گسترش اسلام در جنگی نابرابر

او گفت: همه آنانی که می‌گفتند اسرائیل شکست‌ناپذیر است، دیدند که آن قدرت شکست‌ناپذیر نه تنها شکست خود که ذلیل هم شد و امروز نیز درمانده است چنان درماندگی که امروز افسران بزرگ رژیم صهیونسیتی به این رژیم هشدار می‌دهند که مبادا اشتباه کند که در نتیجه کوچکترین اشتباه، روزی بین دو تا سه هزار موشک فلسطین فرود خواهد آورد.

اختری گفت: غزه رژیم صهیونسیتی و صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرد و پیروزی‌های اخیر از همان ثمرات است که خدا به ما نشان می‌دهد. امروز در یمن هم شاهدیم که با وجود اینکه همه گروه‌ها ائتلاف کردند تا این کشور را نابود کنند، مردم یمن پیروزمندانه ایستاده‌اند.

به گفته رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، ایستادگی و توانمندی مردم غزه نوعی پیروزی و نشان‌دهنده توانمندی مقاومت است. همچنین دشمنان نمی‌توانند مردم یمن را شکست دهند؛ چراکه ایستادگی جبهه مقاومت با این قدرت و شهامت خودش یک پیروزی است و از همه مهمتر اینکه غزه نمودار این عظمت و پیروزی است.

او گفت: همواره ملت و نظام ما در کنار مردم فلسطین ایستاد و بعد از مسائل داخلی خود، به عنوان مسئله اصلی و اساسی خود به آن نگریسته و برای حمایت از فلسطین همه‌گونه ایستادگی کرده و همه سختی‌ها را تحمل کرد و امروز ما فلسطین را موفق می‌بینیم. روزی بود که فرزندان فلسطین سنگ برای جنگیدن در دست داشتند، اما امروز با حمایت ایران مردم فلسطین در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی با موشک ایستاده‌اند.

اختری می‌گوید: امروز امپریالیسم رسانه‌ای در دنیا نمی‌گذارد مظلومیت مردم فلسطین انعکاس پیدا کند. باید رسانه‌های ما و همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و همه مسلمانان این مظلومیت را انعکاس دهند. امروز وظیفه همه ما در جهان این است که تلاش کنیم تا مظلومیت این مردم منعکس شود.

غزه عرصه رسوایی مدعیان حقوق بشر است

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رسول باقری، دبیر همایش روز غزه گفت: امروز مردم غزه در یک حصار رسانه‌ای، تجاری، بهداشتی، اقتصادی هستند و در حال حاضر هرگونه ورود و خروج به این منطقه ممنوع بوده و تنها کسانی که قصد رفت و آمد دارند، در هنگام شب با حفر تونل و از طریق مصر امکان خروج از غزه را دارند.

او گفت: آب که برای همه موجودات و انسان‌ها مایه حیات است، در غزه به یک سلاح کشتار جمعی تبدیل شده، چرا که بیش از ۹۷ درصد آب‌های این منطقه با مواد آلاینده کارخانجات رژیم صهیونسیتی آلوده شده است و بیش از ۹۰ درصد مردم غزه از دسترسی به آب سالم محروم هستند.

باقری گفت: در عصر کنونی امپراطوری رسانه جریان غزه را عکس نشان می‌دهد، به طوری‌که انگار در این منطقه به صهیونیست‌ها ظلم می‌شود؛ در حالی‌که واضح است ظلم از سوی صهیونیست‌ها به مردم غزه اعمال می‌شود.

دبیر همایش روز غزه گفت: هدف این است که همه آزادی‌خواهان جهان، جمهوری اسلامی، مسلمانان، شیعیان و همه مردم برای مردم غزه رسانه باشند و این مسئله حقوق بشر را به گوش جهانیان برسانند امروز باید همه رسانه شوند و صدای مظلومیت غزه را به جهانیان مخابره کنند.

باقری معتقد است، امروز غزه عرصه رسوایی مدعیان حقوق بشر است و رسانه‌ها در این شرایط باید اقدامی کنند تا بتوانند برای مردم این سرزمین کاری انجام دهند. ما باید برای غزه تا جان در بدن داریم بکوشیم تا بتوانیم صدای مظلومان این سرزمین را به گوش مردم جهان برسانیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ص.ب

نظر شما