شناسهٔ خبر: 52092376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پویش برفروبی از درب منزل در بروجرد

شهرداری بروجرد پویشی با عنوان "برفروبی از درب منزل" را جهت فرهنگسازی کمک به کارکنان شریف خدمات شهری راه اندازی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بروجرد پویش جدیدی را راه اندازی کرده که در آن به ضرورت انجام وظایف شهروندی در روزهای برفی تاکید کرده است.

در متن منتشرشده توسط شهرداری بروجرد به همکاری با نیروهای خدوم خدمات شهری شهرداری تاکید شده و یکی از این همکاری ها را برفروبی شهروندان از درب منازل خود عنوان نموده است.

متن به شرح زیر است:

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که وظیفه ما شهروندان در روزهای برفی و یخبندان فصل سرما در قبال شهرمان چیست؟ یا تا چه میزان می‌توان از ماموران شهرداری برای برف‌روبی معابر، کوچه‌های فرعی، درب منازل یا مغازه‌ها انتظار داشت؟ هر سال با فرا رسیدن فصل سرما مجموعه شهرداری با برپایی ایستگاه‌های برف‌روبی، تامین نیروهای انسانی و ماشین‌آلات به استقبال روزهای برفی و یخبندان می‌رود. 

حوزه خدمات شهری شهرداری بروجرد می‌کوشد تا با استقرار سطل‌های مخصوص نگهداری کیسه‌های شن و نمک در نقاط مختلف شهر و همچنین آماده‌باش پاکبانان برای خدمت‌رسانی، با مدیریت بحران برف، از لغزندگی خیابان‌ها و کندی تردد جلوگیری کرده و با یخ‌زدایی معابر، خدمات هرچه بهتری را در زمستان به شهروندان ارائه دهد. 

اما در این میان نقش شهروندان در همکاری با ماموران شهرداری برای بازگشایی جاده‌ها و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از لغزنده بودن معابر بسیار چشمگیر است چرا که ایمنی، نظافت و نظم شهر در گرو مشارکت مردم می‌باشد. #رفع موانع برفی از معابر فرعی یخ‌زده یا # برف‌روبی محوطه مقابل منازل، مغازه‌ها یا پارکینگ، نوعی از عمل کردن به وظیفه‌ی شهروندی است که هر عضو این اجتماع بر متعهد بودن، بدان ملزم است. 

هریک از ما ‌می‌توانیم با برف روبی محدوده جلوی ورودی‌ ساختمان، کوچه و خیابان خود از یخ‌زدگی زمین، لیز خوردن خودروها و عابران پیاده جلوگیری کنیم. 

همچنین باید به خاطر داشت؛ با افزایش حجم کار پاکبانان در روزهای برفی زمستان، همه ما مسئولیم تا با کاهش تولید زباله و خودداری از رها کردن آنها در سطح شهر، از آب‌گرفتگی معابر به دنبال ذوب یخ‌ها، پیشگیری کرده و قدر این انسان‌های سخت‌کوش و مهربان را بیشتر بدانیم.

نظر شما