شناسهٔ خبر: 52090042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فوریتهای پزشکی کردستان ۷۷۹ ماموریت امدادرسانی انجام داد

سنندج- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۷۷۹ ماموریت امدادرسانی به بیماران، مادران باردار و مصدومان در چهار روز گذشته و همزمان با شروع بارش برف و کولاک در استان، انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا پیرا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این ماموریتها شامل اعزام مادران باردار، انجام زایمان و نجات جان مادر و نوزاد، حوادث تصادفی، غیر تصادفی و سقوط از ارتفاع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰۸ مورد مربوط به سقوط از ارتفاع است.

او با بیان اینکه از این تعداد ماموریت انجام شده ۲۲ مورد مربوط به حوادث تصادف بوده است، افزود: در ماموریت‌های انجام شده تعداد ۵۷ مورد تنفسی، ۴۶ مورد قلبی و ۱۲ مورد ناشی از سکته مغزی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

 مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در مدت زمات یاد شده توسط نیروهای اورژانس این مرکز، به ۱۷ مادر باردار امداد رسانی شده است که خوشبختانه مادران و نوزادان مذکور با حال عمومی خوب و شرایط ایدآلی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده چهار مورد از مأموریت‌ها توسط اورژانس هوایی انجام شده است گفت که سه مورد آن مربوط به انتقال مادر باردار بوده است.

پیرا در پایان از برقراری ۴ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ در مدت زمان یادشده در استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در جهت جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

بارش سنگین برف طی چهار روز گذشته در کردستان کم سابقه بوده و ارتفاع برف در بسیاری از مناطق به بیش از نیم متر رسید.

بارشها از امروز دوباره آغاز شده و کولاک شدیدی تمامی محورهای اصلی و فرعی کردستان را مسدود کرده است.

نظر شما