شناسهٔ خبر: 52089096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران؛

تولید۶۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را هدف گذاری کردیم/معافیت صنایع سلولوزی از پرداخت هزینه حامل های انرژی مورد انتظار است

نیک نژاد بابیان اینکه برای سال آینده ۶۰هزار تن کاغذچاپ و تحریردر دستور کار است، گفت: تا پایان سال حدود هشت هزار تن کاغذ تحریر و ۵۰۰ تن کاغذ روزنامه تولید و روانه بازار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«امید نیک نژاد» امروز(۳۰دی) در آئین رسمی راه اندازی مجدد خط pm۱برای تولید کاغذ چاپ و تحریر با بیان اینکه تمامی مدیران عامل گذشته شرکت چوب و کاغذ مازندران و کارگران این شرکت در موفقیت های این مجموعه تولیدی تقش آفرین بودند، اظهار کرد: حفظ اشتغال موجود، بهره وری و فعال شدن تولید کاغذ چاپ و تحریر  در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه چوب و کاغذ مازندران یک صنعت فراملی است، افزود: حدود یک میلیارد دلار امکانات و تجهیزات وجود دارد تا در راه تولید کشور مثمر ثمر باشد.

 

نیک نژاد ادامه داد: ظرفیت تولید ۹۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر را داریم. تامین مواد اولیه و سرمایه درگردش و بازار فروش محصولات نیازمند تخقق این میزان تولید است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ به تعبیر رهبری همانند هوایی که در آن تنفس می کنیم، افزود: برای تحقق این منویات نیازمند ترویج کتاب و کتابخوانی است و برای داشتن کتاب و تحقق کتابخوانی باید شرکت کاغذ تولید داشته باشد.

 

نیک نژاد با بیان اینکه تفکر حاکم بر دستگاه قوه قضائیه حمایت از تولید و جلوگیری از توفق خط تولید است، گفت: انتظار می رود استاندار مازندران نیز حمایت وِیژه از واحد های تولیدی صنعتی را مورد توجه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مظلوم ترین و بی پارتی ترین قشر تولید کننده است، ادامه داد: تحریم، کمک مواد اولیه و ... برای تولید نیازاست و می طلبد استاندار حمایت کند از این شرکت چرا که در مراسم معارفه خودشان فرمودند استاندار جوانان بی پارتی هستند.

 

نیک نژاد با بیان اینکه اگر بخواهیم شرکت به وضعیت اصلی خود که برگشت تداوم داشته باشد نیازداریم هزینه تولید کاغذ چاپ و تحریر تامین شود، افزود: استفاده از چوپ خارجی به لحاظ اینکه ضریب تبدیل چوپ خارجی برای ما قابل قبول تر است عوارض گمرک و مالیات را برای تولید کاغذ در شرکت چوب و کاغذ برداشته شود کمک زیادی به حفظ خط تولید کاغذ چاپ و تحریر می کند.

 

وی با اظهار این که مواد اولیه شرکت شامل ۳۰ درصد چوب های باغی و ۷۰ درصد ضایعات کارتن و کاغذ است ، افزود : پس از حدود پنج سال تحمل رکود در این کارخانه ، از سه ماه پیش صادرات کاغذ صنعتی به کشور ترکیه آغاز شد و اکنون ماهانه صادرات کاغذ را انجام می دهیم.

 

نیک نژاد از کمبود مواد اولیه ، نقدینگی و تامین قطعات اصلی ماشین آلات به عنوان مشکلات اساسی تولید کنندگان یاد کرد و گفت که در حال حاضر ۶۰ تا ۶۵ درصد هزینه های شرکت چوب و کاغذ مازندران را واردات چوب خارجی ، الیاف و خمیر و قطعات اصلی تشکیل می دهد.

 

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در عین حال استفاده از چوب خارجی را اولویت فعالیت این شرکت برشمرد و خواستار کاهش عوارض گمرگی  واردات چوب خارجی برای تولید کاغذ چاپ ، تحریر و روزنامه و همچنین کم کردن عوارض خمیر وارداتی شد.

 

وی با بیان اینکه قیمت جهانی تولید کاغذ هر تن یک دلار است، اظهار کرد: اگر دستگاهی که نیازمند کاغذ شرکت چوب و کاغذ مازندران هستند باید تاپایان آذر ماه درخواست خود را می دادند که الان ذخیره چوب تامین شد.

 

نیک نژاد بابیان اینکه برای سال آینده ۶۰هزار تن کاغذچاپ و تحریردر دستور کار است،‌افزود: تا پایان سال حدود هشت هزار تن کاغذ تحریر و ۵۰۰ تن کاغذ روزنامه تولید و روانه بازار می شود.

 

وی بیان کرد: دستگاه هایی که نیازمند کاغذ این شرکت هستند از همین زمان برای عقد قرارداد و پرداخت هزینه ودیعه پا پیش بگذارند.

 

نیک نژادبا تاکید براینکه تسهیلات ۱۸درصدی خط تولید را نابود می کند، گفت: میتوانیم ۱۴۰۲ به ۸۰تن کاغذ تحریر و چاپ برسیم به شرطی که تسهیلات ۱۰درصدی برای این شرکت تامین شود.

 

وی به اهمیت تامین هزینه حامل های انرژی این شرکت اشاره کرد و افزود: ۳۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان هزینه برای آب و برق و گاز شده است.

 

نیک نژاد اذعان کرد: هزینه حامل های انرژی کمر خط تولید را می شکند. و کار واحد های تولیدی را مختل می کند.

 

وی گفت: امید است صنایع سلولوزی نیز از پرداخت هزینه های حامل های انرژی معاف شوند.

 

نیک نژاد با بیان اینکه اگر کاغذ تولید شرکت چوب و کاغذ مازندران در کشور نباشد صنعت بسته بندی کشور مختل می شود، گفت:

 

پایان پیام/286

نظر شما