شناسهٔ خبر: 52088860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آرایش احتمالا دفاعی با تکیه بر سرعت مهاجمان؛

اولین ترکیب زنان ایران در جام ملت‌ها با کدام نفرات؟

مریم ایراندوست چالش سختی برای انتخاب یازده بازیکن اولیه برای رویارویی با تیم ملی فوتبال زنان هند دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" ساعتی دیگر سرانجام انتظارات به پایان می‌رسد و فوتبال زنان ایران پا به بالاترین عرصه ملی فوتبال زنان در آسیا می‌گذرد و کار خود را در جام ملت‌ها آغاز می‌کند.

 شاگردان مریم ایراندوست در نخستین گام باید به مصاف میزبان رقابت‌ها، هند بروند. حریفی سخت‌کوشی که برای قهرمانی در خانه و رسیدن به جام جهانی خود را آماده کرده است.

 

کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان ایران برای انتخاب ترکیب اولیه، 23 بازیکن آماده را در اختیار خود دارد و می‌تواند از میان آن‌ها ترکیب اصلی را برای مسابقه امروز چینش کند.

 

در خط دروازه، رقابت بالایی میان زهره کودایی و مریم یکتایی است و البته رقیب سرسختی چون عارفه سیدکاظمی اما بعید به نظر می‌رسد ایراندوست بخواهد تغییری اعمال کند و احتمالاً کودایی سنگربان شماره یک خواهد بود.

 

چالش پر کردن جای خالی گلنوش خسروی، ستاره ایران در مرحله مقدماتی که دچار پارگی رباط صلیبی شده، مهم‌ترین مسئله برای کادرفنی در خط دفاعی است؛ زوج او غزاله بنی‌طالبی امروز احتمالا در ترکیب خواهد بود و فاطمه عادلی در کنارش به میدان می‌رود و البته ملیکا متولی و ملیکا محمدی تکمیل‌کننده خط دفاعی هستند.

 

در میانه زمین، زوج بهناز طاهرخانی که البته توانایی بازی در دفاع چپ و جا به جا شدن با ملیکا محمدی را دارد، احتمالاً در کنار زهرا سربالی شکل خواهد گرفت؛ هاجر دباغی و سمانه چهکندی دو وینگر احتمالی تیم ملی فوتبال زنان هستند و سارا ظهرابی‌نیا در رقابت با الهام فرهمند در پست هافبک بازیساز و پشت مهاجم جای خواهد گرفت.

 

از میان مهاجمانی چون افسانه چترنور، سارا قمی و نگین زندی به نظر می‌رسد انتخاب اولیه ایراندوست نگین زندی باشد و در ادامه دو بازیکن دیگر احتمالا به صورت تعویضی به ترکیب تیم می‌توانند اضافه شوند.

 

در صورت چینش چنین ترکیبی بازیکنان شاخصی چون الهام فرهمند، مرضیه نیکخواه، یاسمن فرمانی، ثنا صادقی، افسانه چترنور و سارا قمی می‌توانند در صورت نیاز به ترکیب تیم برای تغییر شرایط به سود تیم ملی اضافه شوند.

 

 

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل هند:

 

زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی، ملیکا محمدی، بهناز طاهرخانی(کاپیتان)، زهرا سربالی، سارا ظهرابی‌نیا، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی

برچسب‌ها:

نظر شما