شناسهٔ خبر: 52088550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دمای منفی ۱۵ درجه در شهرستان بن ثبت شد/ ورود سامانه بارشی جدید

راضیه نظری‌زاده

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، گفت: صبح امروز بن با دمای کمینه منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین نقطه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد و از ظهر روز شنبه دمای استان به تدریج روند افزایشی در پیش خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قبل از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت کوهرنگ وارد استان می‌شود و در سطح استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در غالب مناطق استان شاهد بارش هستیم که این بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، غرب اردل و غرب لردگان از شدت بیشتری برخوردار هستند و سایر مناطق استان نیز به صورت بارش برف خفیف و ضعیف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: باتوجه به وزش باد شدید در گردنه‌های استان احتمال رخداد کولاک وجود دارد و بارش ضعیف نیز باتوجه به سرد بودن هوا، لغزندگی سطح جاده‌های استان را به همراه دارد، همچنین وقوع کولاک منجر به ایجاد کاهش دید می‌شود و اختلال در تردد از محورهای کوهستانی و جاده‌های استان را در پی دارد که ساعات اولیه روز جمعه این موج از استان خارج می‌شود و در هفته آینده تا روز چهارشنبه پدیده خاصی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: صبح امروز بن با دمای کمینه منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان سردترین نقطه در چهارمحال و بختیاری ثبت شد و از ظهر روز شنبه دمای استان به تدریج روند افزایشی در پیش خواهد گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: پارامترهای دورپیوند جوی به گونه‌ای دچار تغییر شده که موجب کاهش بارش در منطقه شهرکرد شده است و درحال حاضر نیز در بهمن‌ماه و به ویژه نیمه اول این ماه وقوع بارش‌های مطلوب انتظار نمی‌رود.

انتهای پیام

نظر شما