شناسهٔ خبر: 52087599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به کاشان

استخدام ۳۴ هزار و ۷۰۰ نیرو در آموزش و پرورش

خبرگزاری صداوسیما

برای سکانداری تعلیم و تربیت ۳۴ هزار و ۷۰۰ نیرو در مدارس کشور استخدام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ وزیر آموزش و پرورش دیشب در آیین آغاز هفته خیران مدرسه‌ساز کاشان و رونمایی از طرح اجرایی ساخت ۵۹۱ کلاس خیرساز در شهرستان کاشان گفت: گام اول در رفع مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش استخدام ۳۴ هزار و ۷۰۰ نیرو در مدارس است که فراخوان آن اعلام خواهد شد.
یوسف نوری افزود: تلاش وزارتخانه تامین نیروی انسانی تراز سند تحول بنیادین با توجه به بحران ایجاد شده نیروی انسانی و رفع سریع‌تر مشکل است.
وی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه حکمرانی فضای مجازی خبر داد و افزود: فضای مجازی باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که ابزاری برای تربیت نه اینکه ضد تربیت باشد.

<div id="video-display-embed-code_7534182"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3339312/7534182?width=400&height=300"></script></div>

وزیر آموزش و پرورش همچنین  از تدوین و اجرایی شدن ویژه برنامه‌های نصیب آموزشی(عدالت آموزشی) برای تمامی نقاط کشور خبرداد.

یوسف نوری در  حاشیه سفر به کاشان با اشاره به انفاق تنها مادر چهار شهید استان اصفهان شهیدان بار فروش در قالب عمل خیرخواهانه برای ساخت مدرسه هم گفت: این اقدام مادر شهید از برکات انقلاب اسلامی و الگو برداری مقام زن از الگوی برتر زنان حضرت فاطمه(س) است.

افزایش تعهد خیران مدرسه ساز  در کشور 

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور  هم که به همراه وزیر آموزش و پرورش  به کاشان سفر کرده بود در آیین افتتاح و آغاز چند طرح گفت: تعهد خیران مدرسه ساز در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته  ۳۰درصد افزایش داشته است.

فاطمه مهاجرانی افزود: حجم مشارکت خیران در سال‌های گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

<div id="video-display-embed-code_7534225"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3339312/7534225?width=400&height=300"></script></div>

وی با اشاره به اینکه باوجود بیماری کرونا و افت وضعیت اقتصادی مشارکت خیران رشد قابل توجهی را داشت افزود: کاشان در بین شهرستان‌های کشور بالاترین ظرفیت مشارکت خیران و جذب هزینه‌های آنها را دارد .

وی گفت: حجم مشارکت در کاشان به لحاظ کمی و کیفی طرحها قابل توجه و الگوبرداری برای سایر استان‌های کشور است.

 

اختصاص اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام

استخدام ۳۴ هزار و ۷۰۰ نیرو در آموزش و پرورشرئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم  در آیین تجلیل از خیران کاشان  گفت: امسال ۱۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس نیمه تمام در کشور  اختصاص یافته است.

  مهر الله رخشانی مهر با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ هزار کلاس درس نیمه تمام داریم گفت: امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها شد.

 

کاشانی ها سرآمد در مدرسه سازی

وی  با اشاره به اینکه کاشانی‌ها در مدرسه‌سازی سرآمد کشور هستند افزود: امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در سر فصل‌های مختلف از جمله تخریب و بازسازی مدارس، مشارکت با خیران مدرسه‌ساز، خرید تجهیزات هنرستانی، خرید تجهیزات آموزش مجازی بین استان‌ها توزیع شد.

رخشانی مهر گفت: سهم دولت امسال در مشارکت با خیران ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بود و خیران نیز امسال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌ سازی تعهد کردند که حدود ۸۰ درصد آن محقق شده است.

<div id="video-display-embed-code_7534185"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3339312/7534185?width=400&height=300"></script></div>

رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای اینکه سرانه بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان ، البرز‌ و تهران به سرانه میانگین کشور برسد حدود سه متر مربع به ازای هر دانش آموز فضا نیاز داریم  که مبلغ مورد نیاز  برای ساخت آن حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

رخشانی مهر همچنین گفت:  مجلس  ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش که دیشب با هدف تجلیل از خیران مدرسه ساز به کاشان سفر کرده بود از ۶۰ طرح آموزشی رونمایی کرد.
مدیر عامل خیرین مدرسه کاشان گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
محمد کتابچی افزود: مجموع زیر بنای این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع و دارای ۶۰۰ کلاس درس است.
وی گفت: در این سفرهمچنین از ۶۰۰ خیر مدرسه‌ساز کاشانی تجلیل شد.

 

نظر شما